Πέερ Γκυντ (κριτική)

Written by

peer

Χρειάζεται μεγάλη τόλμη και αποφασιστικότητα για να ανεβάσει μια θεατρική σκηνή ένα πολύωρο – η παράσταση κρατά 5.30  ώρες και με τις περικοπές έγινε 3 ώρες- και πολυπληθές έργο.

Φυσικά ένα κρατικό θέατρο έχει την οικονομική ευχέρεια και το πλήθος των ηθοποιών για να ανεβάσει μια επιβλητική παράσταση, ένα αναγνωρισμένο έργο του μεγάλου Νορβηγού δραματουργού ΕΡΡΙΚΟΥ ΙΨΕΝ.

Ο ΙΨΕΝ ( 1828-1906)  έγραψε το αριστουργηματικό δραματικό ποίημα κατά την διάρκεια της παραμονής του στην ΙΤΑΛΙΑ το 1867, με αφορμή ένα παλιό Νορβηγικό λαικό παραμύθι, όπου ο κεντρικός ήρωας, ο ΠΕΕΡ ΓΚΥΝΤ, ονειροπόλος και ιδεαλιστής, ως άλλος ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ, με όπλα την αστείρευτη φαντασία του και τα όνειρά του για ένα ιδανικό κόσμο, μας ταξιδεύει σε ένα κόσμο ονειρικής περιπέτειας.

Σε μια παράσταση εικαστική και μουσική, ο ΠΕΕΡ ΓΚΥΝΤ υποδυόμενος από 4  ηθοποιούς, εξαιρετικά συνδεδεμένους μεταξύ τους ρόλους,γιος χήρας που είναι γνωστός στο χωριό του για τα παραμύθια του, πρωτότυπα και θρυλικά, αποτελεί το εθνικό έπος της χώρας του και το έργο αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόκληση για τους καλλιτέχνες του θεάτρου.

Σε ένα πολύωρο έργο ο σκηνοθέτης Γ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ κατάφερε, με μαεστρία, να κρατήσει ανέπαφο το κείμενο-μειώνοντάς το κατά 2,5 ώρες-, να βάλει την δική του σφραγίδα σε ένα έργο για όλες τις ηλικίες, να επίλέξει 4 ηθοποιούς σε διαφορετικές ηλικίες  του πρωταγωνιστή , να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, να αφήσει μια ικανοποίηση τελικά σε αυτούς.

Με κυρίαρχα συναισθήματα την αγάπη και την καρτερικότητα να προεξάρχουν ανάμεσα σε μια σειρά αντιφατικών και συνάμα δυνατών. συναισθημάτων που προσφέρει και δέχεται ο ΠΕΕΡ, το έργο διατρέχει μεγάλη χρονική περίοδο-από την νιότη ως την μέση ηλικία του- προσφέροντας αστείρευτο χιούμορ, ανατροπές και εύκολες μεταβάσεις από την επιτυχία στην αποτυχία και από την αποτυχία στην επιτυχία..

Η δύναμη της αγάπης που εκφράζεται άδολα από μητέρα και αρραβωνιαστικιά ίσως είναι οι ασπίδες που τον προστατεύουν στην πολυτάραχη και παράξενη ζωή του.

Τα σκηνικά της Αγνής Ντούτση και τα κοστούμια του Δημήτρη Κακριδά , ακολουθούν την εποχή του έργου και συμβάλλουν στην επιτυχία του.

Η  μουσική του Δημήτρη Οικονομάκη και η χορογραφία της Αμαλίας Μπένετ συμπληρώνουν  ιδανικά την παράσταση.

Τέλος, οι ηθοποιοί κατέβαλαν έντιμες και ειλικρινείς προσπάθειες και ανταπεξήλθαν άνετα στις απαιτήσεις των ρόλων τους.

Συγχαρητήρια στο ΚΘΒΕ για την παράσταση που αξίζει να δούμε.-


Σας αρέσει η σελίδα μας; Κάντε Like!