Hear no Evil, See no Evil, Speak no Evil *κριτική

Written by

RoosterSlienceAlexLaura2 (1)

                            

Τρία μονόπρακτα του Χάρολντ Πίντερ , από τα θεατρικά έργα του Τοπίο, ένα ακόμη και φύγαμε και σιωπή, παρουσιάσθηκαν στον νέο θεατρικό χώρο Βlack Box, με σημαντικό σημείο αναφοράς τη μνήμη, μια μνήμη που αποκαθιστά η επιδεινώνει τα τραύματα του παρελθόντος βίου, μια μνήμη που διατηρεί τη ζωντάνια του ατόμου, το ενεργοποιεί, το προστατεύει, το καθοδηγεί.

Οι ήρωες των έργων-ήρωες καθημερινοί, χωρίς σημαντικά επιτεύγματα-  φιλοσοφούν, προβληματίζονται, υπερβάλλουν, προσπαθούν να ανιχνεύσουν τον απολεσθέντα χρόνο, διεκδικούν τα δικαιώματά τους, μιλούν σπάνια, υποκρίνονται, κρύβονται.

Τα έργα του Πίντερ είναι έργα δράσης και ενέργειας, εσωτερικής όμως ενέργειας, ενέργειας διερεύνησης του εσωτερικού κόσμου, έργα ψυχαναλυτικά.

Οι ηθοποιοί , κλεισμένοι σε τέσσερις τοίχους, είναι καθημερινές προσωπικότητες, πολιτικά και ιστορικά πρόσωπα, παρατηρούν τους εαυτούς τους-εσωτερικά και όχι επιφανειακά-παραληρούν.

Τα τρία μονόπρακτα, δεμένα με επιτυχία μεταξύ τους, σε ακριβή  σκηνοθεσία της Σοφίας Νάκου, κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, που παρακολούθησαν με ευλάβεια ένα ξενόγλωσσο έργο , με πολύ καλές ερμηνείες των Laura Lee, Samuel Nunes de Souza, Alexander John.

H σύνθεση ποίησης και θεατρικού λόγου-δύο είδη που διακρίθηκε ο Χάρολντ Πίντερ- απογειώνει το θεατρικό έργο, παίζει με το χρόνο, παρελθόντα, παρόντα και μέλλοντα, προσδίδει κύρος και υπόσταση στους καθημερινούς ήρωες .

Μια άλλη διάσταση των έργων του Πίντερ είναι η συνδρομή του στους θεατές και αναγνώστες του για να ανακαλύψουν τους εαυτούς τους, να αποκτήσουν αυτογνωσία, να προβληματισθούν, να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους.

Θα ήταν ωφέλιμη η παρακολούθηση του έργου, που  αποτελεί απόδειξη της υψηλής θέσης που κατέχει το βρετανικό θέατρο παγκοσμίως.-

    κριτική από τον Βαγγέλη  Ραφτόπουλο


Σας αρέσει η σελίδα μας; Κάντε Like!