…ένα ποίημα (1η κριτική) «Καντάν» στο Θέατρο Αυλαία

Written by

Συμβολοποιημένο, αρχετυπικό θέατρο που πραγματεύεται, με ποιητικό, εικαστικό, μουσικό τρόπο, ερωτήματα ύπαρξης. Για τη ζωή και το θάνατο, την επιθυμία και τον έρωτα, την κατάκτηση του πλούτου και την απώλεια, την εξουσία και την πολιτική, το όνειρο και την αφύπνιση.

Η σκηνοθέτις-ερευνήτρια θεάτρου κ. Αθηνά Δράγκου και ο μουσικός- ηθοποιός κ. Δημήτρης Παπαδόπουλος, ίδρυσαν  το 2008  την πειραματική ομάδα έρευνας παραστατικών τεχνών Α4Μ (αφορμή), που αναζητά καινούργιες φόρμες θεατρικής έκφρασης -δια της ολιστικής προσέγγισης- όπου λόγος, χορός, μουσική,  συνθέτουν παραστάσεις υψηλής αισθητικής και διαπολιτισμικού χαρακτήρα.

Από το παραδοσιακό θέατρο Noh και τη δυναμική του Ιαπωνικού χορού Butoh, από την εκλεπτυσμένη αριστοκρατική σκέψη του Γιούκιο Μίσιμα και την Άπω Ανατολή, στο παραμύθι της παράστασης «Καντάν», ένα μάθημα θεατρικής καλλιγραφίας, αισθητικής καθαρότητας, διαλογισμού και τέχνης.Η σκηνοθετική σκέψη της παράστασης ακολούθησε μια μινιμαλιστική τεχνική στη διδασκαλία του θεατρικού ποιήματος και ανέδειξε, μέσα από τις σκιές και τις ψευδαισθήσεις, τις μεταμορφώσεις της επιστροφής στον ολάνθιστο κήπο του υποσυνείδητου οράματος. Η κίνηση των σωμάτων, η μάσκα, ο ήχος της φωνής, ο ρυθμός της αναπνοής,ο μουσικός ήχος, έδωσαν στο θεατρικό πεδίο βάθος, υποβλητικές εικόνες, ονειρική αίσθηση.

Ατμόσφαιρα γαλήνης μιας αφύπνισης στο όνειρο, ύστερα από την κούραση των καταστάσεων.Ο ήρωας θέλει να κοιμηθεί πάνω στο μαξιλάρι της Καντάν και αψηφά το μύθο που αποτρέπει το αποτέλεσμα…

Απαιτητική υποβολή, σωματική έκφραση, εκλεπτυσμένη κίνηση, αρμονικό αποτέλεσμα. Θεατρική έκφραση μιας δυνατής ομάδας.Αρχετυπικές μορφές αντιθετικών συζεύξεων, λόγια υποταγής και κυριαρχίας, ψίθυροι και μουσικές,  αποδόθηκαν με ωραία κίνηση από τους ηθοποιούς της ομάδας,  σε μια παράσταση πολύ διαφορετική και πρωτότυπη. Ποιητική σκέψη, σωματική έκφραση, πνευματικότητα λεπταίσθητης ομορφιάς, ένας συγκερασμός παλαιάς  και μοντέρνας γραφής στην αισθητική φιλοσοφία της παράστασης από όλους τους συντελεστές, συμπλήρωσε το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Οι φωτισμοί,οι μάσκες και τα πρόσωπα,τα κοστούμια και η σκηνογραφία,η μουσική σύνθεση- απόλυτα εναρμονισμένα με το ύφος και το είδος του συγκεκριμένου θεάτρου-συμπλήρωσαν την εικαστική σύνθεση της σκηνοθεσίας στη θεατρική αντανάκλαση της καλλιγραφίας.

Συγχαίρουμε την ομάδα Α4Μ για την αισθητική και τους καινούργιους δρόμους θεατρικής απεικόνισης. Για το ολιστικό της όραμα που εμπεριέχει πολλές μορφές τέχνης. Για το εκλεπτυσμένο της πνεύμα!

ΚΑΝΤΑΝ

ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Α4Μ

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

Σκηνοθεσία: Αθηνά Δράγκου
Μουσική σύνθεση: Αντώνης Ρούβελας
Σκηνογραφία / Κοστούμια: Koyuki Kako
Κατασκευή μάσκας: Νίκος Καλαϊτζίδης
Σχεδιασμός φωτισμού Στέλιος Τζολόπουλος

Μουσικοί: Ana Chifu – φλάουτο, Νταβίνα Φλωρεντίν – κρουστά, Χάρης Δούλκας– φωνή, Γιούλα Μιχαήλ – φωνή

Performers: Δημήτρης Παπαδόπουλος, Έλσα Σίσκου, Σοφία Χατζηβασιλείου, Έντυ Λάμμε, Χριστίνα Σαπουνίδου.

Νο με το φως δαυλών:

Στη μάσκα της γυναίκας

Βέλος το φως. (Καβαχιγκάσι Χεκιγκότο)

Στου κόσμου το δρόμο

-περπατάμε στη στέγη του κόσμου

Κοιτώντας τα λουλούδια!(Κομπαγιάσι Ίσσα)

ΧΑΪΚΟΥ ΚΑΙ ΣΕΝΡΙΟΥ(Γιαπωνέζικα τρίστιχα- εκδόσεις Καστανιώτη).