Theodore: Πάνω στη σκηνή πρέπει να σου ανήκει ο κόσμος όλος αλλιώς τα φώτα θα σε καταπιούν

Written by

Theodore , συνθέτης, performer και πολυοργανίστας . Oι επιρροές του, από τους Pink Floyd και Radiohead σε συνδυασμό με τις σπουδές του στο πιάνο και την παραδοσιακή ελληνική μουσική, του δίνουν μια ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους Έλληνες σύγχρονους δημιουργούς. Σε μια ευρεία γκάμα ατμοσφαιρικής, ψυχεδελικής και ambient υπόστασης, ο ταλαντούχος 24χρονος μουσικός δίνει μια ιδιάζουσα, δική του ηλεκτρονική post-rock τεχνοτροπία και αντίληψη στη σύνθεση και υλοποίηση της μουσικής του, αφήνοντας ανοιχτές τις πόρτες στον κλασικό ρομαντισμό. Οι live εμφανίσεις του είναι επιλεκτικές και τόσο ξεχωριστές όσο και οι συνθέσεις του.
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Συνέντευξη στον Πέτρο Γραμμενίδη

Αυτή η δυναμική, η ενέργεια, όλο αυτό το θεατράλε που βλέπουμε να βγάζεις πάνω στη σκηνή θα μπορούσε να πεις ότι χαρακτηρίζει και τη καθημερινότητα σου;

Ευτυχώς όχι. Η σκηνή είναι ένας άλλος κόσμος και είναι πολύ σημαντικό να αντιμετωπίζεται έτσι. Αυτό δεν σημαίνει πως κατά τη διάρκεια μιας παράστασης είμαι άλλος άνθρωπος απλά αλλά στοιχεία και χαρακτηριστικά του εαυτού μου βγαίνουν προς τα έξω. Πάνω στη σκηνή πρέπει να σου ανήκει ο κόσμος όλος αλλιώς τα φωτά θα σε καταπιούν. Επίσης, θα με προβλημάτιζε πολύ αυτός που κατεβαίνοντας από τη σκηνή θα συμπεριφερόταν σαν τα φώτα να μην έσβηναν ποτέ.

Τα όνειρα σου έχουν πάντα σχέση με τη μουσική; Θα μπορούσες να μας εξομολογηθείς κάποια από τα όνειρα που κάνεις, να μάθουμε τι αφορούν;

Κάνω πολλά όνειρα. Όχι πάντα σε σχέση με τη μουσική. Αλλά τα περισσότερα έχουν να κάνουν με την δημιουργία γενικώς. Ονειρεύομαι να μοιράζομαι τη μουσική μου συνεχώς με περισσότερο και διαφορετικό κόσμο. Επίσης, ονειρεύομαι μια μεγάλη ευρύτερη ελληνική μουσική σκηνή που θα είναι εξαγώγιμη. Βέβαια οι περισσότεροι κάνουν όνειρα, σημασία έχει αν θα θυσίαζαν τα πάντα για να τα κυνηγήσουν. Κυρίως αν όλοι γύρω λένε ότι είναι αφελή και αν ακόμα και εσύ ξέρεις ότι οι πιθανότητες είναι εναντίον σου.

Γενικά τη μουσική που παίζεις, αποφεύγεις να τη κατατάσσεις σε κάποιο είδος αλλά αν θα έπρεπε να τη περιγράψεις σε κάποιον αποφεύγοντας τον όρο εναλλακτική τι θα του έλεγες

Ποτέ δεν μπορούσα να καταλάβω τα είδη της μουσικής. Όχι τα ευρύτερα αλλά τα πιο ειδικά. Δεν μου είναι εύκολο να εξηγήσω με λόγια τι μουσική κάνω και αν θα μπορούσα θα φοβόμουν μη δεσμευτώ.

Τελευταία συνεργάζεσαι με την Μελεντίνη, πως προέκυψε αυτή η συνεργασία και αποκομίζεις από αυτήν

Τη Μελεντίνη την γνώρισα σε ένα Skype μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου. Χωρίς να γνωρίζει ο ένας πολλά πράγματα για τον άλλον. Μετά συναντηθήκαμε κατευθείαν στην αίθουσα δοκίμων του Μεγάρου Μουσικής όπου χωρίς να πούμε πολλά λόγια ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για την συναυλία. Η επικοινωνία τότε, όχι μόνο η μουσική ,ήταν μαγική, κουβαλάει ο ένας πολλά χαρακτηριστικά του άλλου και τα υπόλοιπα είναι τελείως διαφορετικά. Τη θαυμάζω πολύ για τις δημιουργίες της και είναι σοβαρή η επιρροή που μου ασκεί. Όχι κυρίως στο τελικό αποτέλεσμα του ήχου μου αλλά ανταλλάσσουμε συνεχώς σκέψεις που σε μένα περνάν στον πυρήνα του μουσικού μου χαρακτήρα.theodore-live

Ξέρεις τι θέλεις, έχεις κατασταλάξει πως η μουσική είναι η ζωή σου. Παρόλα αυτά Θα χαρακτήριζες αυτά τα χρόνια ακόμα ως περίοδο αναζητήσεων για σένα?

Σιγουρά. Αναζητώ συνεχώς την μουσική που έχω στο υποσυνείδητο μου. Ψάχνω μονίμως συνειδήτους τρόπους να τη βελτιώσω τεχνικά.

Θα ήθελες να ξαναγράψεις κάποια παλιά σου κομμάτια, ή για να το πω καλύτερα, θα άλλαζες κάτι σ αυτά που έχεις γράψει παλιότερα

Αυτό είναι κάτι που το έκανα με τους συνεργάτες μου τα τελευταία δυο χρόνια κυρίως για να τα συνδέσουμε με την παράσταση που δημιουργούσαμε αυτό τον καιρό. Κάποια από τα κομμάτια του πρώτου μου δίσκου αλλάξαν ριζικά. Μάλλον μεγάλωσαν μαζί με μένα. Το ‘Love Is a Dog From Hell’’ αναρτήθηκε διαφορετικό στο youtube και στις 27 Ιανουάριου θα κυκλοφορεί στα ψηφιακά σημεία πώλησης. Περιμένουμε και άλλα δυο κομμάτια για να τα μοιραστούμε σύντομα. Μια διαδικασία που προσπαθώ να τελειώσει σύντομα καθώς και είδη γράφω για τον καινούριο μου δίσκο που λογικά θα κυκλοφορήσει πριν φύγει το 2017.

Η κρίση που ζούμε θα τη χαρακτήριζες και ως ευκαιρία πέραν των άλλων για να ψαχτούμε περισσότερο μουσικά; Θα ήθελες να μας περιγράψεις τις δυσκολίες που συναντά ένας δημιουργός σήμερα στην Ελλάδα

theodore-live-citycultureΠιστεύω πως η κρίση που ζούμε θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία εάν αναγνωρίσουμε ότι τα πράγματα αλλάζουν και αν αποφασίσουμε να είμαστε μέρος αυτής της αλλαγής πραγματικά και όχι στα λόγια. Έτσι, η επόμενη πραγματικότητα θα είναι επηρεασμένη από εμάς και θα είναι πιο κοντά σε αυτό που θα θέλαμε.

Ο δημιουργός σήμερα αντιμετωπίζει το γεγονός ότι πλέον σπάνια θα σε πάρει κάποιος άλλος από το χέρι είτε για να σε βοηθήσει στη παραγωγή του αποτελέσματος σου είτε επιχειρηματικά. Πρέπει να καταφέρει μόνος του να ξεχωρίσει ανάμεσα στην αμέτρητη πληροφορία που υπάρχει. Κυρίως όμως, πρέπει να αναγνωρίσει τις δυνάμεις του, τις δημιουργικές και μη και να αποφασίσει να στοιβάξει όλα όσα έχει σαν στοίβα από μάρκες και να τα ποντάρει όλα μεμιάς χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

cityculture.gr/ γράφει ο Πέτρος Γραμμενίδης