Τι θα δούμε σήμερα; Ανταπόκριση από ΦΚΘ, ημέρα 8η (7/11)

Written by

Και σήμερα το Thessaloniki Portal και το City Portal σας προτείνουν ένα πρόγραμμα ταινίων από νωρίς το μεσημέρι μέχρι αργά το βράδυ. Πάμε να δούμε τι θα δούμε!

Ξεκινάμε από την αίθουσα Olympion στις 15.45 την ταινία της Νίνι Μπουλ Ρόμπσαμ (την πρώτη που σκηνοθετεί μόνη της) με τίτλο Amnesia/Αμνησια. Η υπόθεση είναι η εξής: Μεταμφιεσμένο σ’ ένα ψυχολογικό (και όχι μόνο) θρίλερ, το φιλμ της Νίνι Μπουλ Ρόμπσαμ παίρνει την αφορμή του από ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ερώτημα, για να αναπτύξει, παράλληλα με την αγωνία του, μια σειρά από πιο ουσιαστικές θεματικές. Με επίκεντρο την ιστορία ενός ζευγαριού σε κρίση, η ταινία διατυπώνει ερωτήματα για την ίδια τη ζωή: Τι είναι αυτό που μας ορίζει; Ποια είναι τα υλικά που συνθέτουν την προσωπικότητά μας; Πώς οικοδομείται μια ερωτική –ή οποιαδήποτε άλλη– σχέση; Η Αμνησία κρατά όλες αυτές τις ερωτήσεις πάντα στο πλάνο, όσο η φόρμα του εκμεταλλεύεται και ανανεώνει τους κώδικες μιας ταινίας είδους για να παραδώσει ένα ερεθιστικό, φρέσκο κινηματογραφικό αμάλγαμα.

Περπατάμε σχεδόν 200 μέτρα δυτικά και φτάνουμε στην αίθουσα Tonia Marketaki για να παρακολουθήσουμε, στις 17.00 την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους των Νίκου Νικόπουλου και Βλαδίμηρου Νικολούζου με τίτλο Polk/Πολκ. Μία ιστορία γύρω από την γνωστή περίπτωση του δημοσιογράφου Πολκ που δολοφονήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1948. Αναλυτικά η υπόθεση: 1948. Θεσσαλονίκη. Ο Αμερικανός δημοσιογράφος Τζωρτζ Ουώσινγκτον Πολκ που εργάζεται για το CBS μπαίνει σ’ ένα εστιατόριο. Κατά την διάρκεια του γεύματος, ανακαλύπτει πως είναι ήδη δολοφονημένος. Ένα ταξίδι μέσα από τους αντικατοπτρισμούς του χρόνου και της μνήμης ξεκινάει. Η ταινία αναφέρεται στην ιστορικής σημασίας δολοφονία του Αμερικανού δημοσιογράφου Τζωρτζ Ουώσινγκτον Πολκ κατά την διάρκεια του Ελληνικού Εμφυλίου.

Δεν αλλάζουμε αίθουσα αλλά ούτε χώρα παραγωγής και είμαστε έτοιμοι να παρακολουθήσουμε την νέα ταινία της εκπληκτικής Μαργαρίτας Μαντά με τίτλο Forever/Για πάντα στις 19.30. Η υπόθεση της είναι η εξής: Δύο άνθρωποι μόνοι τους, μέσα σε μία πόλη έρημη. Ο Κώστας και η Άννα, στην Αθήνα. Ο Κώστας είναι οδηγός στον Hλεκτρικό Σιδηρόδρομο που διασχίζει κάθε μέρα την πόλη από τη μία της άκρη στην άλλη και κυλάει πάνω στα ίχνη των αρχαίων της ποταμιών που σκεπάστηκαν για να γίνουν δρόμοι. Η Άννα είναι πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στον Πειραιά, στο λιμάνι της πόλης, εκεί όπου κάποτε τα ποτάμια της χύνονταν στη θάλασσα. Ο Κώστας ξέρει την Άννα. Τη βλέπει από το τζάμι της καμπίνας του κάθε πρωί που την παίρνει με το τραίνο του από το Θησείο για να την πάει στον Πειραιά, και κάθε απόγευμα που την παίρνει από τον Πειραιά για να την πάει πίσω στο Θησείο. Η Άννα δεν ξέρει τον Κώστα. Από το τζάμι του βαγονιού της βλέπει κάθε μέρα την ίδια διαδρομή στην ερημιά της πόλης, χωρίς να ξέρει ποιος οδηγεί το τραίνο. Ο Κώστας και η Άννα κάνουν κάθε μέρα το ίδιο πράγμα, με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο ρυθμό. Πάνε στη δουλειά τους, τελειώνουν τη δουλειά τους, επιστρέφουν στο σπίτι τους, τρώνε βραδινό μπροστά σε μια ανοιχτή τηλεόραση. Την ημέρα που ένα τυχαίο γεγονός ανατρέπει τη ζωή του, ο Κώστας αποφασίζει να βγει απ’ τη μοναξιά του και να προσεγγίσει την Άννα. Αρχικά διστακτικά και μετά επίμονα, ο Κώστας θα διεκδικήσει το δικαίωμά του στη ζωή και στον έρωτα…

Κλείνουμε μία ακόμα κινηματογραφική ημέρα στον κινηματογράφο Ολύμπιον με την ταινία εκ Ηνωμένων Πολιτειών του Άιρα Σακς (σκηνοθέτης του υπέροχου “Keep the lights on”) με τίτλο “Love is strange/Η αγάπη είναι παράξενη” στις 22.30. Διαβάζουμε την υπόθεση από το πρόγραμμα του φεστιβάλ: Μετά από σχέση σαράντα χρόνων, ο Μπεν κι ο Τζωρτζ επιτέλους ενώνονται με τα δεσμά του γάμου σε μια ειδυλλιακή τελετή στο νότιο Μανχάταν. Ωστόσο, ο Τζωρτζ σύντομα θα χάσει τη δουλειά του, κι έτσι το ζευγάρι θα πρέπει να πουλήσει το διαμέρισμά τους και, ως θύματα της αμείλικτης αγοράς ακινήτων της Νέας Υόρκης, θα πρέπει να ζήσουν προσωρινά χώρια, μέχρι να βρουν ένα πιο οικονομικό νέο σπίτι. O Τζωρτζ μετακομίζει με δύο αστυνομικούς που ζουν στον κάτω όροφο κι ο Μπεν μετακομίζει στο Μπρούκλιν με τον ανιψιό του, τη γυναίκα του και τον οξύθυμο έφηβο γιο τους, με τον οποίο ο Μπεν μοιράζεται μια κουκέτα. Κι ενώ υποφέρουν απ’ τον πόνο του αποχωρισμού, ο Μπεν κι ο Τζωρτζ βάλλονται και από τις εντάσεις ανάμεσα στις γενιές και την ιδιόρρυθμη δυναμική των οικογενειών στα νέα τους περιβάλλοντα.

Καλή θέαση!