Τι θα δούμε σήμερα; Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ημέρα 7η (6/11)

Written by

Το φεστιβάλ έφτασε στις τελευταίες μέρες της διεξαγωγής του και οι επιλογές που έχουμε γίνονται ακόμα πιο συγκεκριμένες! Μέσα από τον ιστότοπο μας σας φτιάχνουμε το πρόγραμμα προβολών για να έχετε μόνο μία έννοια: να βρείτε εισιτήριο! Αύριο λοιπόν θα επισκεφτούμε αυτές τις αίθουσες για να δούμε αυτές τις ταινίες:

Στις 15.00 στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, θα δούμε την ταινία του Γκιγιώμ Νικλού (γνωστού και μη εξαιρετέου) με τίτλο “The kidnapping of Michel Houellebecq/Η απαγωγή του Μισέλ Ουελμπέκ” βασισμένο σε αληθινά γεγονότα και με τον ίδιο τον Ουελμπέκ στον ρόλο του…Ουελμπέκ. Η υπόθεση: 16 Σεπτεμβρίου 2011. Όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα, οι εφημερίδες, τα μπλογκ, οι ιστοσελίδες και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί αναφέρονται σε μία και μόνο ιστορία: στο ότι ο συγγραφέας-σταρ Μισέλ Ουελμπέκ, νικητής του περίβλεπτου βραβείου Γκονκούρ το 2010, έχει πέσει θύμα απαγωγής. Κάποιοι άνθρωποι των ΜΜΕ έχουν ξεφύγει τόσο, που ισχυρίζονται πως μπορεί να είναι εμπλεγμένη κι η Αλ Κάιντα. Για τις επόμενες ημέρες, τα νέα ταξιδεύουν στους λογοτεχνικούς κύκλους και στους εκπροσώπους των μίντια, κάνοντας θόρυβο και γεννώντας εικασίες. Πρόκειται για μια θρασύτατη απαγωγή; Για μια κρίση ταυτότητας; Για ένα σχέδιο του ίδιου να αποδράσει στο εξωτερικό; Για σχιζοφρενικό ντελίριο; Ο Μισέλ δεν θα δώσει ποτέ στα ΜΜΕ καμία λογική εξήγηση για το τι του συνέβη.

Στη συνέχεια και με μεγάλη αγωνία, ελπίζοντας να μην μας απογοητεύσει όπως έκανε η Νορβηγία, θα δούμε στις 18.00 στο Ολύμπιον, την δεύτερη ελληνική συμμετοχή στο διεθνές διαγωνιστικό του φεστιβάλ, την ταινία του Γιάννη Φάγκρα (τον ξέρουμε από την υπέροχη “Πες την μορφίνη ακόμα την ψάχνω”) με τίλτο “Forget me not”. Η υπόθεση είναι η εξής: Ένα ρόουντ μούβι στη θάλασσα και μια ερωτική περιπέτεια. Η ιστορία δύο εραστών στην άκρη του κόσμου. Γυρισμένη στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό, στη θάλασσα Μπέρινγκ, στην Αλάσκα και στη Νέα Ορλεάνη. Μια ταινία με δύο Έλληνες πρωταγωνιστές, για ένα μύθο χωρίς σύνορα, φτιαγμένο στο χέρι σε φιλμ 35 χιλιοστών.

Μένουμε Ολύμπιον για το δεύτερο μεγάλο στοίχημα της ημέρας, την νέα ταινία του υπέροχου Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ με τίτλο “Leviathan/Λεβιάθαν”. Δεν μπορούμε να σας περιγράψουμε την αγωνία μας για την νέα του ταινία την οποία και περιμένουμε καιρό τώρα να την δούμε στις αίθουσες του φεστιβάλ. Για να δούμε αρχικά την υπόθεση: Ο Κόλια ζει σ’ ένα μικρό χωριό κοντά στη θάλασσα Μπάρεντς στη Βόρειο Ρωσία. Έχει ένα ιδιόκτητο συνεργείο αυτοκινήτων δίπλα στο σπίτι του, όπου ζει με τη νεαρή γυναίκα του, Λίλια, και τον Ρόμα, γιο του απ’ τον προηγούμενό του γάμο. Ο Βαντίμ Σελεβγιάτ, ο δήμαρχος της πόλης, θέλει να του πάρει την επιχείρηση, το σπίτι και τη γη. Πρώτα προσπαθεί να τα εξαγοράσει, αλλά ο Κόλια δεν αντέχει να χάσει ό,τι έχει και δεν έχει – όχι μόνο τη γη, αλλά και την ομορφιά που τον περιβάλλει από τη μέρα που γεννήθηκε. Κι έτσι, ο Βαντίμ Σελεβγιάτ αρχίζει να γίνεται πιο επιθετικός…

Κλείνουμε την βραδιά, πάλι στο Ολύμπιον, με την ταινία “Force majeure/Turist” του Ρούμπεν Έστλουντ.Προβολή στις 23.15.  Η υπόθεση: Μια οικογένεια από τη Σουηδία ταξιδεύει στις Γαλλικές Άλπεις για να απολαύσει μερικές μέρες κάνοντας σκι και περνώντας πολύτιμο χρόνο μαζί. Ο ήλιος λάμπει και οι πίστες είναι συναρπαστικές, αλλά κατά τη διάρκεια ενός γεύματος στο εστιατόριο στην πλαγιά του βουνού, μια χιονοστιβάδα φέρνει τα πάνω-κάτω. Κι ενώ οι πελάτες τρέχουν να κρυφτούν, η Έμπα, η μητέρα, ψάχνει τον Τόμας, τον σύζυγό της, προσπαθώντας ταυτόχρονα να προστατεύσει τα παιδιά τους. Εντωμεταξύ, όμως, ο Τόμας το ’χει βάλει στα πόδια. Η πραγματικότητα ξαναβρίσκει τους ρυθμούς της με αμήχανα γέλια, μιας που η επικείμενη τραγωδία αποτράπηκε, αλλά ο κόσμος της οικογένειας έχει κλονιστεί ανεπανόρθωτα. H απροσδόκητη αντίδραση του Τόμας θα κάνει τα μέλη της οικογένειας να επανεξετάσουν τους ρόλους τους και όσα παίρνουν ως δεδομένα, μ’ ένα ερωτηματικό να κρέμεται πάνω από τον πατέρα ειδικά. Το τέλος των διακοπών πλησιάζει και ο γάμος του Τόμας και της Έμπα κρέμεται από μια κλωστή, καθώς ο Τόμας προσπαθεί απεγνωσμένα να ανακτήσει το ρόλο του ως πατριάρχη της οικογένειας. Μια κωμωδία παρατήρησης για τη θέση του άνδρα στη σύγχρονη οικογενειακή ζωή.

Καλή θέαση!