Ξύπνα Βασίλη από τον θεατρικό όμιλο του δικηγορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης, κριτική παράστασης | Θέατρο

Written by

Ξύπνα Βασίλη,  Κριτική από τον Βαγγέλη Ραφτόπουλο
Στο κατάμεστο κινηματοθέατρο Αλέξανδρος παρακολουθήσαμε την θεατρική κωμωδία Ξύπνα Βασίλη από τον θεατρικό όμιλο του δικηγορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης, μια κωμωδία ηθών, με κύριο χαρακτηριστικό τις ανατροπές, το άφθονο χιούμορ και τις καλές ερμηνείες.
Το ένθερμο χειροκρότημα των θεατών ήρθε να επιβραβεύσει την εξαιρετική δουλειά που γίνεται από τη θεατρική ομάδα των δικηγόρων που με επι κεφαλής τον ακούραστο Απόστολο Κανταρτζή-σκηνοθέτη και μουσικό του έργου- αποδεικνύουν ,πλην των επαγγελματικών επιτυχιών τους, και την αγάπη τους για το θέατρο που υπηρετούν υποδειγματικά.
Στο έργο του Ψαθά, οι συγκρούσεις των εργαζομένων στον εκδοτικό οίκο Φαρλακου, Μανου και Βασιλη, κυριαρχούσαν και με αφορμή τον ποιητή Φανφάρα και τα ποιήματά του γινόταν πιο έντονες, με δεδομένη την εκτίμηση των Φαρλακου και Βασιλη στον ποιητή και την απέχθεια του Μάνου προς αυτόν.
Το αποτέλεσμα των διαφωνιών ήταν η απόλυση του Μάνου, που ανέλαβε την αντιπροεδρία των συνδικάτων, προασπίζοντας την αριστερή ιδεολογία του.
Το θέμα γίνεται ακόμη πιο προβληματικό, όταν εμφανίζεται ασθμαίνουσα και κυνηγημένη στο γραφείο του Μάνου, η ομοιδεάτισα αδελφή του Βασίλη, που συμμετείχε σε διαδήλωση, προφανώς κατά του συντηρητικού κατεστημένου.
Ο αμοιβαίος έρωτας που αναπτύσσεται μεταξύ τους οδηγεί τον Μάνο στο σπίτι του Βασίλη για να ζητήσει σε γάμο την αδελφή του, που παρά τις διαφωνίες του, έδωσε τη συγκατάθεσή του για αυτόν τον γάμο.
Ό πρώτος αριθμός του λαχείου και τα 2 εκατομμύρια που κέρδισε ο Μάνος οδήγησαν τον Βασίλη σε ψυχιατρικό κατάστημα, με δεδομένη τη πρόσφατη απόφασή του να μην αγοράζει πλέον λαχείο,που τελικά το πήρε ο γαμπρός του.
Ο πλούτος αλλάζει το ζευγάρι που συμφιλιώνονται με την Φαρλάκου-με την οποία συνεταιρίζονται-και τον Φανφάρα, καλούν δε κόσμο στο σπίτι τους για να τον τιμήσουν.
Ο Βασίλης την ίδια μέρα έρχεται στο σπίτι του ζεύγους και μη αντέχοντας τις απότομες αλλαγές και ανατροπές, τη στενή πλέον φιλία αντιπάλων μεταξύ τους, ξανατρελλαίνεται.
Ο Ψαθάς πολύ εύστοχα καταγράφει τα ήθη και έθιμα της εποχής και θεωρεί τον πλούτο ένοχο για τις ανατροπές, τους συμβιβασμούς και την υποταγή στο κατεστημένο.
Ο Χαρίτων Παπαδόπουλος -Βασίλη- και ο Δημήτρης Πάλλας -Μάνος- απέδωσαν με εξαιρετική επιτυχία τους ρόλους τους, δίδοντας απτά δείγματα του ταλέντου τους.
Η σκηνοθεσία και η επιλογή ωραίων μουσικών κομματιών από τον Απόστολο Κανταρτζή, επέδρασαν θετικά στην επιτυχία του έργου.
Οι ηθοποιοί
Μ. Τζικουσταμπου, Β, Σαπουντζόγλου, Στ Παπαδάκης, Κ, Κωτουλοπουλου, Β, Γκαγκάτση, Μ.Πογιατζόγλου,  Δ.Τσελουδης, Αφ Σταυρίδου, Ελ Καρυπίδου, και Απ. Κανταρτζής ήταν υπέροχοι.

cityculture.gr/ Ξύπνα Βασίλη, κριτική παράστασης / Βαγγέλης Ραφτόπουλος