Τελειώνει η εκπαίδευση που ξέραμε – η νέα εκπαίδευση έρχεται και στην Ελλάδα

Written by

Η εκπαίδευση, ο τρόπος παράδοσης μαθημάτων στα ελληνικά Σχολεία και ειδικότερα στα Πανεπιστήμια είναι πλέον παλαιός και αποτυχημένος. Βλέπουμε όλους σχεδόν τους φοιτητές να σκύβουν το κεφάλι στο κινητό τους την ώρα που οι καθηγητές κάνουν μάθημα. Δηλαδή οι φοιτητές προσποιούνται ότι προσέχουν τον καθηγητή τους (κάνουν… ησυχία, βλέπετε!…) και οι καθηγητές προσποιούνται ότι οι φοιτητές τους προσέχουν!…Και συνεχίζουν το μάθημα, κοροϊδεύοντας βασικά τον εαυτό τους… Οι μεν κοροϊδεύουν τους δε και όλοι μαζί το εκπ. σύστημα, καθώς και τους γονείς τους που πληρώνουν πολλά χρήματα για να φοιτήσουν ….

Αυτό το μοντέλο διδασκαλίας πρέπει να αλλάξει. Τα θεατρικά μαθήματα είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να εφαρμοσθεί η νέα μέθοδος μετάδοσης γνώσεων, αλλά πιστεύουμε ότι και σε πολλά άλλα μαθήματα, κυρίως τα θεωρητικά, μπορεί να εφαρμοστεί.

Αυτό το μοντέλο μετάδοσης γνώσεων θα περιέχει τον ΝΕΟ τρόπο (σύστημα-μέθοδο) διδασκαλίας αλλά και μια διαφορετική συλλογιστική πάνω στην Παιδαγωγική. Αυτή η συλλογιστική βασίζεται σε μια νέα μεγάλη αρχή:

Σταματάει ο καθηγητής να διδάσκει (μιλάει) σε κάποιους και… μεταδίδει τα όσα ξέρει με:

α) την περιγραφή, την ανάλυση και την κρίση (κριτική) μιας εικόνας ή ενός βίντεο, που θα μάθουν να κάνουν οι διδασκόμενοι

β) την σύγκριση δυο ή περισσότερων εικόνων ή βίντεο από τους διδασκόμενους. Η σύγκριση θα περιέχει, φυσικά, ένα προσωπικό τρόπο σκέψης των μαθητών ή φοιτητών πάνω στις εικόνες. Οι εικόνες ή τα βίντεο θα αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης και θα χρησιμεύουν ώστε ο μαθητής να αναπτύσσει δική του μέθοδο ανάλυσης και κρίσης, ίσως μάλιστα και προσωπικών προτάσεων βελτίωσης.

Σε οικονομικές ή κοινωνιολογικές σπουδές οι φοιτητές θα φθάνουν στο σημείο να κάνουν δικές τους προτάσεις βελτίωσης της Κοινωνίας και της Οικονομίας. Παράλληλα, αν ξεφύγουμε από την παθητικότητα της διδασκαλίας, οι πτυχιούχοι Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί θα προσφέρουν πολύ πιο υψηλά μαθήματα γνώσεων στους μαθητές τους, με στόχο την άνοδο του πνευματικού επιπέδου όλων των Ελλήνων…. Υποψιαζόμαστε ότι το σημερινό σύστημα επιδιώκει οι ΄Ελληνες να μην μπορούν να σκέπτονται !!. Δεν αιτιολογείται αλλιώς η μεγάλη εξάρτηση από τα βιβλία και την αποστήθιση που οι ίδιοι καθηγητές απαιτούν (που κι αυτοί αυτό έμαθαν στα Πανεπιστήμιά τους) !!!

Οι δάσκαλοι και καθηγητές θα περάσουν από ειδικά σεμινάρια, ή τα Πανεπιστήμια θα εφαρμόσουν αυτόν το νέο τρόπο Παιδαγωγικής, με χρονικό ορίζοντα το 2050. ΄Αρα μιλάμε για μια ριζική αναδιάρθρωση του τρόπου διδασκαλίας, ο οποίος θα προσφέρει στην ελληνική κοινωνία πτυχιούχους δυναμικά σκεπτόμενους και όχι παθητικούς δέκτες γνώσης, όπως γίνεται τώρα. Η παπαγαλία και τα βιβλία πρέπει να σταματήσουν να κυριαρχούν στην Εκπαίδευση ….

Επίσης καταργούνται σε όλες τις βαθμίδες (A’ B’ Γ’ Βάθμια) οι ΒΑΘΜΟΙ !!! Στη θέση τους μπαίνουν οι εργασίες : όσο πιο πολλές και ποιοτικές κάνει ένας μαθητής/φοιτητής τόσο πιο μεγάλο βαθμό παίρνει.. Στον τελικό ενδεικτικό ή πτυχίο θα γράφει -αντί του βαθμού- ΕΚΑΝΕ Χ.ΧΧΧ εργασίες – Στο ίδιο πτυχίο θα αναγράφονται οι ώρες που ήταν παρών στις σπουδές του. Οι δε εργοδότες (ακόμη και το Κράτος) για τυχόν προσλήψεις δεν θα ζητούν ένα βαθμό, αλλά εργασίες και αριθμό ωρών παρουσίας.

΄Ετσι ο μέγιστος βαθμός που μπορεί να πάρει ένας φοιτητής που ΔΕΝ ΠΑΕΙ ποτέ στα μαθήματα (λόγω απόστασης ή άλλων ζητημάτων) θα είναι το 5 (πέντε) (ΜΟΝΟ εδώ θα μπαίνουν βαθμοί). Ελπίζουμε, βέβαια να σταματήσουν να υπάρχουν φοιτητές που δεν πάνε στα μαθήματα (με απαγόρευση συνέχισης σπουδών σε κάθε εξάμηνο).

Καταργούνται, κατά συνέπεια, και οι εξετάσεις, το διάβασμα και τα βιβλία! Η μάθηση βασίζεται όχι σε κλασική διδασκαλία (διάβασε παιδί μου να μαθαίνεις) αλλά στην πρακτική εφαρμογή όσων μεταδίδονται πρακτικά από τον διδάσκοντα στον μαθητή…

cityculture.gr/ Τελειώνει η εκπαίδευση που ξέραμε – η νέα εκπαίδευση έρχεται και στην Ελλάδα / Σταμάτης Γαργαλιάνος