Κάθε 2η Τρίτη

Written by

Κάθε 2η Τρίτη / Κριτική παράστασης Βαγγέλης Ραφτόπουλος

Η Αντωνία Θεοχαρίδου έγραψε το έργο κάθε 2η Τρίτη -πρώτο βραβείο θεατρικού κειμένου στον 32 ο πανελλήνιο λογοτεχνικό διαγωνισμό 2014 της πανελλήνιας ένωσης λογοτεχνών-, ένα έργο φουτουριστικό και πρωτότυπο, ένα κείμενο που αναφέρεται στη καταβαράθρωση του ανθρώπινου είδους, στον πλήρη εξευτελισμό του, στη ταύτισή του με σκουπίδια.

Η προχωρημένη σύλληψη της Θεοχαρίδου σε σχέση με την εξέλιξη του ανθρώπου είναι καταλυτική, απόλυτη, το κείμενο στη δομή του ομοιάζει αυτό του Δημήτρη Δημητριάδη-πεθαίνω σαν χώρα- και δεν επιτρέπει καμμία ελπίδα στην επιβίωση του ανθρώπου, τοποθετώντας τον στο έσχατο σημείο.
Με τον άνθρωπο μεταμορφωμένο σε σκουπίδι, προιόν αγοραπωλησίας στο παζάρι κάθε δεύτερης τρίτης μεγάλης ευρωπαικής πόλης , οι ενδιαφερόμενοι προβαίνουν σε αγορές, σε πωλήσεις η ακόμη και σε εγκατάλειψη των άχρηστων αντικειμένων-ανθρώπων.

Τεκμαίρεται ότι η τιμωρία τους επιβάλλεται για τα λάθη και τα ελαττώματά τους, η αναγνώριση όμως αυτών πιθανόν να οδηγήσει στη κάθαρση.
Ο Αστέρης Νάτσιος είχε το θάρρος να σκηνοθετήσει ένα βραβευμένο κείμενο και πέτυχε να του εμφυσήσει ζωντάνια και δράση, να καθοδηγήσει τους τρεις πρωταγωνιστές ορθά και να δημιουργήσει ένα θετικό αποτέλεσμα.

Στην υπόθεση ο Μάρκος-Λευτέρης Τριανταφυλλίδης- πάλαι ποτέ σκουπίδι-άνθρωπος, φέρνει στο σπίτι της συντρόφου του Τερέζας-Ιωάννα Τάλμπη- τη Σεραφίνα-Αναστασία Ευσταθοπούλου- από ένα δρομάκι, κοντά στο ποτάμι, τυλιγμένη σε σελοφάν. Η παρουσία της Σεραφίνας αλλάζει τις εντος της οικίας σχέσεις, οι ανατροπές είναι χαρακτηριστικέςτης παράστασης και το τέλος είναι αναπόφευκτο.

Η παράσταση, ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη, αποτελεί τη νέμεση για τη διαφθορά του ανθρώπου, την εγκατάλειψη αξιών και αρχών, τη λατρεία της ύλης, την αποξένωση και τη κατάθλιψη.
Η σκηνοθεσία προσπάθησε, όπως και οι ηθοποιοί-διακρίθηκε η Αναστασία Ευσταθοπούλου- να σταθούν αντάξιοι του κειμένου, που το σεβάστηκαν τίμια.
Συγχαρητήρια στο θέατρο Σοφούλη που μας συνηθίζει σε ωραίες παραστάσεις και στη στυλοβάτη του Παυλίνα Χαρέλα.-‘

cityculture.gr / Κάθε 2η Τρίτη / κριτική παράστασης / Βαγγέλης Ραφτόπουλος