Σχέσεις Πόθου, Πάθους, Πόνου, στο θέατρο Αυλαία, κριτική παράστασης (2)

Written by

Ο Διονύσης Χαριτόπουλος –Τα παιδιά της χελιδόνας, Αυγά μαύρα, Η νύχτα που έφυγε ο Μπούκοβι- ασχολήθηκε με τις σχέσεις αρσενικού-θηλυκού, τους έρωτές τους, τους πόνους που επιφέρει η συμβίωση, το πόθο που η σχέση παράγει, το πάθος που είναι έκδηλο και φανερό.

Ο συγγραφέας επιδίδεται σε μια ψυχανάλυση της σχέσης, αναλύοντας τις διαφορές και ομοιότητες των δύο φύλων από ανατομικής, ρεαλιστικής, φυσικής, πνευματικής, ψυχικής πλευράς.

Ο Τάκης Χρυσικάκος επί σαράντα χρόνια υπηρετεί με απόλυτο σεβασμό και ιερότητα το θέατρο και τον κινηματογράφο. Στα τελευταία θεατρικά έργα του -Το αμάρτημα της μητρός μου, Αναφορά στον Γκρέκο και στις Σχέσεις πόθου, πάθους, πόνου- επιδίδεται σε ένα υπέροχο one man show που δεν προσφέρει τη πλοκή, τον διάλογο, δεν υπηρετεί τις βασικές νόρμες ενός θεατρικού έργου.

Στο συγκεκριμένο έργο, σε μια ήρεμη και πολλές φορές αναπάντεχη παράθεση των διαφορών μεταξύ άνδρα και γυναίκας, θα μπορούσαν τουλάχιστον δύο ηθοποιοί διαφορετικών φύλων να υποδυθούν ο καθένας το ρόλο του φύλου του, για να έχει μεγαλύτερη γοητεία και σασπένς η παράσταση.

Ο Χαριτόπουλος αναφέρθηκε σε στοιχεία των προσωπικοτήτων των δύο φύλων εμμένοντας περισσότερο στις ερωτικές σχέσεις που προσφέρουν ηδονή, ευτυχία, δυστυχία, πόνο, που εμπεριέχουν πόθο, πάθος, απιστία, χωρισμό.

Με ένα πολύ λιτό σκηνικό -μία κούκλα, δύο πολυθρόνες- και βίντεο χορευτικού pas de deux, o ερμηνευτής ζωντάνεψε και χρωμάτισε το κείμενο του έργου, προσέδωσε χιούμορ, χρησιμοποίησε όλα τα εκφραστικά μέσα που διέθετε και επί εβδομήντα λεπτά κατόρθωσε να ενθουσιάσει τους θεατές στο θέατρο Αυλαία.

Ο Χρυσικάκος, στο διπλό ρόλο, του σκηνοθέτη και του ηθοποιού, ακολούθησε πιστά τη τεχνοτροπία και το ύφος του συγγραφέα, χρησιμοποίησε την αθυροστομία του, τις εκφράσεις και λέξεις που προσφέρουν γέλιο, δικαιολόγησε τους ανθρώπους στη ροπή τους να είναι πολυγαμικά όντα και ανέφερε τέλος ότι μόνο το 3% των ζώων είναι μονογαμικά.

Η παράσταση, ολοκληρωμένη στις λεπτομέρειες, ικανοποίησε και τους πιο απαιτητικούς θεατές.

Ταυτότητα παράστασης
Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία – Μουσικές επιλογές: Τάκης Χρυσικάκος
Συνεργάτης βοηθός σκηνοθέτης: Μπάμπης Σαριγιαννίδης
Εικαστικά: Σάββας Πασχαλίδης
Κίνηση: Κατερίνα Κίκου
Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλίδης
Φωτογραφίες: Δημήτρης Αλεξιάδης