Μαρία Μπαλτατζή (Πολιτεία Θεάτρου)

Written by

Την Μαρία Μπαλτατζή τη γνωρίζουμε από τις σημαντικές δουλειές που έχει ανεβάσει στον προσωπικό της ιδιαίτερο χώρο στην «Πολιτεία Θεάτρου». Ένας χώρος ιδιαίτερος, με πολύ μεράκι φτιαγμένος που πηγαίνεις όχι μόνο για να δεις αξιόλογες παραστάσεις αλλά για να αισθανθείς σαν στο σπίτι ενός φίλου σου, να γνωρίσεις άλλα άτομα και να συζητήσεις (πόσο μας λείπει αλήθεια αυτή η επαφή) με άλλα άτομα αρχίζοντας από την παράσταση και περνώντας σε άλλα (το κρασάκι βοηθάει πάντα). Παράλληλα η Μαρία Μπαλτατζή είναι Πρόεδρος της Ένωσης Θεατρικών Σχημάτων Μακεδονίας Θράκης που διοργανώνουν τη 2η συνάντησή τους στο Θέατρο Αλέξανδρος από τις 1-18 Ιουνίου. Η Μαρία Μπαλτατζή έδωσε συνέντευξη στην Ευαγγελία Κανταρτζή και το city-culture.gr

GetAttachment mpaltatzhΚυρία Μπαλτατζή έχετε ιδρύσει τη Θεατρική Ομάδα « Πολιτεία Θεάτρου». Ποιος είναι ο στόχος αυτής της θεατρικής ομάδας;

 Η Θεατρική Ομάδα ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ δημιουργήθηκε τον Φεβρουάριο 2007 & απέκτησε νομική υπόσταση τον Μάιo 2007.  Ο τίτλος της ομάδας- εμπνευσμένος από την Πολιτεία του Πλάτωνα- δίνει και το στίγμα μας, στο βαθμό που η συμμετοχή στο θεατρικό γίγνεσθαι και πράττειν συμβάλλει στην εμπέδωση της «κατανόησης» και της «ανεκτικότητας», μια βασική φάση ατομικής και κοινωνικής εξέλιξης προκειμένου να καταστεί δυνατή η όποια βελτίωση των «κακώς κειμένων», με στόχο τη δημιουργία μιας ευνομούμενης πολιτείας. Πάνω απ’ όλα, η συμμετοχή στα θεατρικά δρώμενα είναι μια διαδικασία «συλλογική», η οποία ευνοεί τη «συμφιλίωση», την «αλληλεγγύη» και την «συνεργατικότητα», αφού ο στόχος είναι η επιτυχής επίτευξη μιας κοινής δημιουργικής δραστηριότητας. Περαιτέρω, δίνει τη δυνατότητα καλλιέργειας της φαντασίας, της ατομικής απελευθέρωσης αλλά και της προσωπικής βίωσης σκέψεων, συναισθημάτων και δράσεων διαφορετικών ατόμων, κοινωνικών και εθνικών ομάδων της παρελθούσας αλλά και της σύγχρονης πραγματικότητας. Πράγματι, κυρίαρχο στοιχείο στο Θέατρο είναι το Εμείς και όχι το Εγώ. Μέσα από τη συμμετοχή στη θεατρική διαδικασία-είτε σαν ερμηνευτής, είτε σαν θεατής-μετουσιώνει και τελικά γίνεται συνοδοιπόρος των ενδιαφερόντων και προβλημάτων που αφορούν τους συνανθρώπους του.

 Τι δράσεις έχει μέχρι τώρα πραγματοποιήσει αυτή η ομάδα;

mpaltatzhΜεταξύ 100 περίπου υποψηφίων θεατρικών ερασιτεχνικών ομάδων επιλεχθήκαμε μεταξύ των έξι (6)τελικά διαγωνιζομένων στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ν. Ορεστιάδας (17-10-2007).
Στο Φεστιβάλ ΑΥΛΑΙΑ-ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ 2010 παρουσιάσαμε το Νοέμβριο 2010 στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς ΜΕΛΙΝΑ δύο (2) παραστάσεις: α)Παράσταση-Αφιέρωμα στον Άντον Τσέχωφ για τα 150 χρόνια από τη γέννησή του με τα καλύτερα κωμικά μονόπρακτά του: Πρόταση Γάμου-Η Αρκούδα-Η Επέτειος και β)στα πλαίσια της βραδιάς κατά του ρατσισμού-καλύπτοντας τη θεατρική έκφραση του όλου ζητήματος-παρουσιάσαμε δύο (2) Μονόπρακτα: Αριάν (δικό μου) και Σας Αρέσει ο Μπράμς της Μάρως Δούκα. Ο Δήμος Καλαμαριάς και το περιοδικό ΑΥΛΑΙΑ με τίμησαν με βραβείο, για την προσφορά μου στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας.

Στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Καρδίτσας, επιλεχθήκαμε μεταξύ των 8 τελικά διαγωνιζόμενων ομάδων &  συμμετείχαμε σε αυτό στις 28/3/2013 με το αριστούργημα του Ερρίκου Ίψεν Ο Εχθρός του Λαού.
Από τον Μάρτιο 2007 έως & Μάιο 2012 η Ομάδα μας παρουσίασε συνολικά στους συμπολίτες μας 58 Μονόπρακτα & 4 Πολύπρακτα της ελληνικής & ξένης δραματουργίας: Ξένη Δραματουργία:Η Αδέσμευτη-Λαίδη Φθεϊροζόλ-Προς Κατεδάφιση-Το Σκοτεινό Δωμάτιο-Το Πορτραίτο Μιας Μαντόνας του Τέννεση Ουίλλιαμς, Πρόταση Γάμου-Η Αρκούδα-Η Επέτειος-Η Προξενήτρα-Οι Βλαβερές Συνέπειες του Καπνού-Όλια Μια Ψυχούλα του Άντον Τσέχωφ, Ο Εραστής του Χάρολντ Πίντερ (Διασκευή Μ.Μπαλτατζή), Οι Εραστές του Χάρολντ Μπριγκχάουζ, Γύρισα Σπίτι του Ντάριο Φο(Διασκευή Μ.Μπαλτατζή), Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές του Άλλαν Μπέννετ(Διασκευή Μ.Μπαλτατζή), Ένα Ηλιόλουστο Πρωϊνό των Αφων Κιντέρο, Ανθρώπινη Φωνή-Το Φάντασμα της Μασσαλίας-Η Ψεύτρα-Στο Πανηγύρι Την Έχασα του Ζαν Κοκτώ.

Ελληνική Δραματουργία:Ο Μπιντές-Η Μπουχάρα –Το Ρολόι –Διακοπή Ρεύματος- Η Μεγάλη Κομπίνα-Η Απαρηγόρητη Χήρα του Κώστα Μουρσελά, Με το Νόμοτης Κωστούλας Μητροπούλου, Φοράω τα Καλά Μου-Η Λάμπα-Μια Παλιά Ιστορία-Ταξί! Ε! Ταξί-Γλυκά μου Ζώα του Γιώργου Μανιώτη, Μικρή Αγγελία του Περικλή Κοροβέση (Διασκευή Μ.Μπαλτατζή), Μπλαντιμέρι- Γιατί Ψηφίζω Δεξιά του Γιώργου Σκούρτη, Ο Δάσκαλος (Μονόλογος από το Εσωτερικές Ειδήσεις του Μάριου Ποντίκα), Όμορφα Φθινοπωρινά Τριαντάφυλλα (Διασκευή Μ. Μπαλτατζή) Ας Ανακεφαλαιώσω από το Γυναίκα Λούζερ της Βίλης Σωτηροπούλου, Σας Αρέσει ο Μπράμς της Μάρως Δούκα, Ο Διάλογος του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Ιωσήφ ή Αλβέρτος –Εμείς Οι Άλλοι-Ριζική Θεραπεία του Ιωσήφ Αναστασίου, Ραντεβού Για Τέσσερις του Ζάχου Βασιλείου (Διασκευή Μ. Μπαλτατζή), Γνωριμίες της Έφης Βούρα , Facebook & Ραντεβού του Δημήτρη Αδαμίδη, Βασικές Απορίες του Γιώργου Θεοδωρίδη , Γιατί Γιαγιά της Μ. Μπαλτατζή(από ιδέα του Ζάχου Βασιλείου)/ H Αληθινά Δυνατή/Περί Πορνείας /Ευτυχώς Ή Δυστυχώς Εγώ Θα Ζήσω/Η Θεατρίνα/Αριάν /Αν Ζούσα/Η Επαναστάτρια  της Μαρίας Μπαλτατζή . Από Πολύπρακτα:

  • Συγκάτοικοι Για Κλάματα της Μ. Μπαλτατζή (Πεντάπρακτο). Η ιδέα από το «Ένα Παράξενο Ζευγάρι»του Νηλ Σάιμον
  • Έρως Εξ Ουρανού (Τρίπρακτο) Θεατρική Διασκευή της Μ.Μπαλτατζή από  την κιν/κή ταινία Jet Lag.
  • Ο Εχθρός Του Λαού του Ερρίκου Ίψεν (Πεντάπρακτο) Διασκευή Μ.Μπαλτατζή
  • Kυρία Μαργαρίτα του Ρομπέρτο Ατάϋντε. Διασκευή Μ.Μπαλτατζή

Φέτος έχετε ανεβάσει ένα πολύ γνωστό και αγαπημένο έργο το «Δεσποινίς Μαργαρίτα». Πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο και πόσο είναι επίκαιρο;

GetAttachmentmarΗ Κυρία Μαργαρίτα είναι ένα έργο εμβληματικό της παγκόσμιας δραματουργίας, το οποίο ο συγγραφέας εμπνεύστηκε και έγραψε το 1971, κάτω από τη βαριά σκιά του δικτατορικού καθεστώτος της Βραζιλίας. Το έργο θεωρείται ένα από τα πιο καυστικά και διαχρονικά σχόλια για τον εξουσιαστή και τον εξουσιαζόμενο. Ο Ρομπέρτο Ατάυντε «αναλύει» με χειρουργική λεπτομέρεια, θεατρική μαστοριά, χιούμορ και φαντασία, τον χαρακτήρα του εξουσιαστή, του εξουσιομανή, του αφελή που έγινε δικτάτορας. Πρόκειται για ένα κείμενο με έντονες πολιτικές και κοινωνικές προεκτάσεις που αναδεικνύει το σκληρό πρόσωπο μιας καταπιεστικής και αυταρχικής κοινωνίας. Ένα σατιρικό έργο με θέμα την εξουσία σε όλες τις μορφές της. Ένα έργο βαθιά αναρχικό, αντιεξουσιαστικό και πιο επίκαιρο από ποτέ. Δεν είναι τυχαίο ότι ο συγγραφέας του έργου επιλέγει μια δασκάλα ως υποκείμενο άσκησης αυτής της εξουσίας, γιατί όλα ξεκινούν από την παιδεία. Οι «μαθητές» πολίτες δεν αντιμετωπίζονται ποτέ σαν ενήλικες από τις κάθε μορφής εξουσίες. Παραμένουν πάντοτε «ανήλικοι» υπό καθεστώς μιας « άδικης κηδεμονίας», η οποία τιμωρεί ανελέητα όποιον τολμήσει να πει την άποψή του, να διεκδικήσει θίγοντας τα συμφέροντα των εξουσιαστών απανταχού της γης. Αλλά η εξουσία υπάρχει και ως βασικό γνώρισμα της ψυχολογίας κάποιων ανθρώπων, οι οποίοι ακόμη και να θέλουν, εφόσον το έχουν μέσα τους, δεν μπορούν να απαλλαγούν από αυτό. Είναι το ένστικτο που ωθεί τους ανθρώπους στο να θέλουν να ελέγχουν τον διπλανό τους, φαινόμενο που το συναντάει κανείς κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμη και στο πλαίσιο μιας δημοκρατίας. Όσο αρχέγονη είναι η αγάπη, η ζήλια ή το μίσος, άλλο τόσο είναι και η τάση να χειραγωγούμε τους άλλους. Η Κυρία Μαργαρίτα είναι μια «ιδιαίτερη» δασκάλα που εκμεταλλεύεται τη δεδομένη εξουσία του δασκάλου προς τους μαθητές, την εξουσία που η γνώση μπορεί να παρέχει σ’ αυτόν που την κατέχει. Η ίδια υπήρξε θύμα αυτού του συστήματος και τώρα είναι ο θύτης. Η κυρία Μαργαρίτα είναι η ίδια ο μηχανισμός, είναι ο φαύλος κύκλος. Απώτερος σκοπός της  να τους αφαιρέσει σιγά-σιγά κάθε ίχνος προσωπικότητας και να τους μετατρέψει σε άβουλα όντα, διαμορφώνοντας έτσι μελλοντικούς πολίτες χωρίς ταυτότητα, πειθήνια και υποταγμένα όργανα ενός δεδομένου απάνθρωπου συστημικού μοντέλου, στο οποίο οι λίγοι διατάζουν και οι πολλοί απλά υπακούουν και παραδίνονται άνευ όρων. Και ακόμη χειρότερα, να τους πείσει να το διατηρήσουν, αλλά και να το διαιωνίσουν μέσω της δικής τους συνεισφοράς σαν μελλοντικά φερέφωνα της εξουσίας, χωρίς κανένα δικαίωμα άποψης και διεκδίκησης. Στην προσπάθειά της αυτή χρησιμοποιεί όλα τα μέσα που διαθέτει η κάθε Εξουσία για να πείσει τον εξουσιαζόμενο(γλώσσα άλλοτε ακαδημαϊκή και άλλοτε πεζοδρομίου, αλαζονεία, απειλές, γοητεία, εγωκεντρισμό, ειρωνεία, εκφοβισμό, συνεχή επανάληψη του ονόματός της( Μαργαρίτα συνώνυμο με Εξουσία),  «παιδική αθωότητα», τιμωρία, σε εναλλασσόμενη κλίμακα επιβράβευση και εξευτελισμό των μαθητών, ύβρεις, ωμή παραδοχή της πορνείας που η κάθε εξουσία εμπεριέχει. Αλλά ο εξουσιαστής, ο ασκών την εξουσία, η Κυρία Μαργαρίτα, βουλιάζει στο σκηνικό που η ίδια έχει στήσει, προσπαθώντας να κρατηθεί στο βάθρο της εξουσίας της.

Έχετε αναπτύξει μια πλούσια πολιτιστική και θεατρική δράση στη Θεσσαλονίκη. Πώς βλέπετε τη θεατρική κίνηση στη Θεσσαλονίκη και πόσο την έχει επηρεάσει η κρίση;

Μπαρ με προοπτικήΕίναι φυσικό η οικονομική κρίση να επηρεάσει την πολιτιστική δραστηριότητα, ως προς την προσέλευση του κόσμου στο Θέατρο, λόγω οικονομικής ανέχειας. Θεωρώ όμως ότι το πρόβλημα δεν εστιάζεται μόνο στην οικονομική κρίση. Είναι θέμα θεατρικής παιδείας κάθε λαού. Και δεν νομίζω, ότι μπορούμε να υπερηφανευτούμε για τη θεατρική παιδεία του λαού μας. Φυσικά η ευθύνη βαραίνει -κατά κύριο λόγο-την Πολιτεία.

Ποια είναι η θεατρική αγωγή των πολιτών στην παιδική και εφηβική ηλικία; Με τι κριτήρια έπαιρναν (και παίρνουν ακόμα) τις οικονομικές επιχορηγήσεις οι θεατρικές ομάδες; Τι ρόλο παίζει η τηλεόραση, ως προς το κριτήριο, των περισσοτέρων που παρακολουθούνε θέατρο; Ποιες αξίες, τελικά, προωθεί το κατεστημένο και η διαπλοκή (που δυστυχώς υπάρχει και στο χώρο της τέχνης); Ο κάθε νοήμων, σ’ αυτόν τον τόπο, νομίζω ότι μπορεί να απαντήσει πολύ εύκολα στα παραπάνω ερωτήματα.

Ωστόσο, το Θέατρο, είναι η γιορτή της Δημοκρατίας. Είναι η ζωή συμπυκνωμένη. Εκεί επιδεικνύεται το πνευματικό κεφάλαιο, ο πολιτιστικός οπλισμός μιας πολιτείας, η κοινωνική αρετή ενός λαού. Στο Θέατρο ο λαός μας βλέπει, ακούει και κρίνει. Το Θέατρο, είναι αυτό-που κατά κύριο λόγο-πλάθει, καλλιεργεί και μορφώνει την κοινωνική συνείδηση. Δίκαια, λοιπόν, ο Αριστοφάνης το είπε «σχολείο για μεγάλους». Συμπερασματικά, πιστεύω, ότι το Θέατρο γεννιέται και πεθαίνει μαζί με το δημοκρατικό φρόνημα. Διαμορφώνει ο λαός το πρόσωπο του πολιτισμού του; Το Θέατρο ανθίζει. Παραγκωνίζεται ο λαός, καταδιώκεται; Μαραίνεται, πεθαίνει το Θέατρο. Στο Μεσαίωνα, εποχή της δεισιδαιμονίας και του σκότους σε ότι αφορά τη δημοκρατία και το λαό, το θέατρο εξοστρακίζεται και οι ηθοποιοί καίγονται στην πυρά σαν μάγοι.  Για τη σημερινή κατάσταση, θα σημειώσω, ότι, η πτώση των τιμών στο χρηματιστήριο αυτόματα φέρνει & την πτώση των αξιών στη ζωή.

Ωστόσο, κάποιοι ελάχιστοι και «διαφορετικοί», ρομαντικοί και αμετανόητοι, επιμένουμε ακόμα να ελπίζουμε στο θαύμα της εξέγερσης των πολλών και αδικημένων εναντίον όσων γκρέμισαν και συνεχίζουν να γκρεμίζουν τα όνειρά μας, να ακυρώνουν τις ζωές μας και τις ζωές των παιδιών μας, στέλνοντάς τους για άλλη μια φορά μετανάστες στα πέρατα της γης. Τη δεκαετία του ΄60 στέλναμε εργάτες, τώρα στέλνουμε επιστήμονες με μεταπτυχιακά και διδακτορικά! Πότε θα σταματήσει αυτή η μεταναστευτική γενοκτονία στην πατρίδα μας; Μιλώ εξ ιδίων. Ανέθρεψα και σπούδασα 2 γιούς. Και οι δύο ζουν και εργάζονται στη Σουηδία.

Στη Θεσσαλονίκη, την αγαπημένη γενέτειρά μας, αν κρίνω από την προσέλευση θεατών σε εμάς, αλλά και από την πληροφόρηση που έχω από άλλες ομάδες της πόλης, η φετινή θεατρική περίοδος πήγε αρκετά καλά. Πολλές – και άριστες- παραγωγές πολλών θεατρικών σχημάτων, τιμήθηκαν από τους συμπολίτες μας. Φυσικά οι τιμές έπεσαν αρκετά, πράγμα αναμενόμενο, για να μπορέσουν οι θεατρόφιλοι να ανταπεξέλθουν. Γιατί, αν σκεφθείτε, το ποσοστό ανεργίας, την αμοιβή- όσων εργάζονται ακόμη- με 20-30 ευρώ/8ωρο, αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα ήταν δυνατό να πληρώσει κάποιος 20-25 ευρώ, δηλαδή ένα ολόκληρο μεροκάματο. Γι’ αυτό και γίνονται προσφορές με μειωμένο εισιτήριο,  π.χ. 5 ευρώ για ανέργους και φοιτητές.

Ποια είναι τα σχέδια σας για την επόμενη περίοδο;

Ετοιμάζουμε για την φθινοπωρινή-χειμερινή θεατρική περίοδο 2013-2014, 2 πολύπρακτα έργα, μια ξεκαρδιστική κωμωδία, την Κυρία Προέδρου των Μωρίς Ιννεκέμ-Πιέρ Βεμπέρ και ένα κλασικό αριστουργηματικό δράμα, Οι Μικροαστοί του Μαξίμ Γκόργκι. Επίσης ένα μονόπρακτο σύγχρονο θρίλερ, το Survival .  Για πρώτη δε φορά, θα παρουσιάσουμε για τους μικρούς συμπολίτες μας, το παιδικό έργο Τα Καινούργια Ρούχα Του Βασιλιά του Κρίστιαν Άντερσεν, σε θεατρική μεταφορά του Γιάννη Καλαντζόπουλου.

Είστε παράλληλα πρόεδρος της ένωσης θεατρικών σχημάτων Μακεδονίας-Θράκης η οποία πραγματοποιεί  για δεύτερη χρονιά τη δεύτερη συνάντησή της. Ποιος ο στόχος της Ένωσης αυτής;

Συνοπτικά, οι στόχοι μας είναι:

-Η προσέγγιση όλων των σχημάτων της Μακεδονίας και Θράκης με σκοπό την μεταξύ τους όσμωση καθώς και την ανταλλαγή επαφών και δράσεων σε μια κοινή προσπάθεια ανάδειξης και προαγωγής του θεατρικού γίγνεσθαι και πράττειν στη Βόρεια Ελλάδα.

-Η συμμετοχή σε τοπικά, περιφερειακά, ευρωπαϊκά ή διεθνή φεστιβάλ και εκδηλώσεις.

-Η διοργάνωση κάθε είδους Διαγωνισμού (ποίηση, λογοτεχνία, τραγούδι, θεατρική συγγραφή, ζωγραφική, σκιτσογραφία, εθιμογραφία).

-Η διοργάνωση Φεστιβάλ και Θεατρικών με τη συμμετοχή Ομάδων και Φορέων του εσωτερικού και εξωτερικού.

-Η διοργάνωση σεμιναρίων με εισηγητές καλλιτέχνες και λογίους, εξειδικευμένους στο χώρο της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων που έχουν σχέση με όλες τις μορφές τέχνης και λογοτεχνίας.

-Θεατρικές παραγωγές με τη συμμετοχή μελών των θιάσων της Ένωσης.

-Τελικός -και σημαντικότερος-στόχος, η αρωγή της Ένωσης σε όλες τις ατομικές και ομαδικές προσπάθειες σε ότι αφορά την ανάδειξη και προώθηση της πολιτιστικής ταυτότητας του Βορειοελλαδίτικου χώρου, αλλά και γενικότερα η ανταλλαγή-σε πανελλήνια, ευρωπαϊκή ή και παγκόσμια εμβέλεια – ιδεών, προβληματισμών και συναισθημάτων.

Πείτε μας λίγα λόγια για τις εκδηλώσεις της Ένωσης που τρέχουν αυτό το διάστημα και  το στόχο που έχουν.

 Φέτος-για δεύτερη φορά-η Ένωση πραγματοποιεί θεατρική συνάντηση των ομάδων-μελών της, που συνεχώς- πράγμα που με χαροποιεί ιδιαίτερα- αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Ανέλαβα Πρόεδρος το 2009 με 4 ομάδες-και σήμερα φθάσαμε τον αριθμό των 19 ομάδων. Βέβαια, έχουμε έλλειμμα, ως προς τη συμμετοχή ομάδων από την Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης. Συμμετέχουν μόνο η Έδεσσα, τα Γιαννιτσά και πρόσφατα ο Βαθύλακκος. Θέλω να ελπίζω ότι στο άμεσο μέλλον θα ενταχθούν περισσότερες ομάδες της Περιφέρειας.

Στόχος αυτών των εκδηλώσεων της Ένωσής μας είναι να μπορέσουν οι συμπολίτες μας να γνωρίσουν τις ομάδες που δημιουργούν στην πόλη μας αλλά και στον ευρύτερο βορειοελλαδίτικο χώρο και να παρακολουθήσουν θεατρικές παραστάσεις διαφορετικού είδους, δεδομένου ότι κάθε ομάδα έχει διαφορετική προσέγγιση, και στο είδος θεάτρου που υπηρετεί και στην τεχνική την οποία ακολουθεί. Επίσης οι γονείς μπορούν να φέρουν τα παιδιά τους στις παιδικές παραστάσεις μας. Βασικός επίσης στόχος είναι η όσμωση μεταξύ όσων αγαπάμε το θέατρο, η ανταλλαγή σκέψεων και απόψεων. Και οπωσδήποτε η καλύτερη γνωριμία μεταξύ μας, έτσι ώστε στη θέση του ανταγωνιστικού και αυτιστικού πνεύματος-που δυστυχώς επικρατούσε παλαιότερα-να αναπτυχθεί πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης όσων αφιερώνουν χρόνο, χρήμα και πάνω απ’ όλα ψυχή, σ’ αυτό που για μας είναι το οξυγόνο της ζωής μας: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ. Και δεν είμαστε λίγοι, πιστέψτε με.

Θα πρέπει, εδώ, να τονίσω την ουσιαστική και εμπράγματη αρωγή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που έρχεται αρωγός στην προσπάθειά μας, παραχωρώντας το Πολιτιστικό Κέντρο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, προκειμένου να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τη διενέργεια Θεατρικών Συναντήσεων. Ελπίζουμε να συνεχιστούν και να καταστούν μόνιμος θεσμός της πόλης μας, με περισσότερες θεατρικές παραστάσεις και μάλιστα δωρεάν για όλους τους συμπολίτες μας, μικρούς και μεγάλους.

Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μας δώσατε να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας στην ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ, αλλά και την προσπάθεια που κάνουμε στην Ένωση Θεατρικών Σχημάτων να παρουσιάσουμε τη δουλειά θεατρικών ομάδων που δημιουργούν στην πόλη μας και γενικότερα στον βορειοελλαδίτικο χώρο.