Μορφές από το έργο του Βιζυηνού

Written by

 

Το σώμα, η ψυχή και το πνεύμα της Άννας Κοκκίνου δοσμένα απόλυτα στην αυτοκρατορία των αισθήσεων των θεατών του θεάτρου Αυλαία,  που μας έχει πλέον πείσει για την πολύ προσεκτική επιλογή έργων και ηθοποιών, μας επιβεβαιώνουν ότι η εξαιρετική ηθοποιός, ασυμβίβαστη, ιδιαίτερη, μαγική, είναι στην κορυφή  του ελληνικού θεάτρου, χωρίς βέβαια να υπολείπεται -σε ερμηνεία- των άριστων ηθοποιών στο παγκόσμιο θεατρικό στερέωμα.

Επί δύο ώρες -διάρκεια εξαιρετικά μεγάλη σε μονόλογους- απολαύσαμε ένα ρεσιτάλ πνευματικής απομόνωσης της ερμηνεύτριας, σωματικής ευλυγισίας και ψυχικού μεγαλείου, στοιχεία που μας καθήλωσαν, μας συγκίνησαν, μας χάρισαν στιγμές ανυπέρβλητου μεγαλείου.

Ο  Δήμος Αβδελιώτης  -άριστη η συνεργασία του με την Άννα Κοκκίνου-καθοδήγησε τέλεια την ηθοποιό σε μία αυστηρή και ιδιαίτερα προσεγμένη επιλογή έργων του Βιζυηνού, αρχίζοντας και τελειώνοντας με το μόνο της ζωής του ταξίδιον.

Η Κοκκίνου, παίζοντας με όλα τα μέρη του σώματός της, όχι μόνο ενσάρκωσε με επιτυχία τους τραγικούς ήρωες των έργων του Βιζυηνού σε μία απαρχαιωμένη αλλά εξ ίσου γοητευτική γλώσσα, αλλά ήταν ο ίδιος ο εγγονός που έμενε μαγεμένος από τις διηγήσεις του αταξίδευτου αλλά παραμυθά παππού του, ήταν η ίδια η μάνα που θρηνούσε για τον ακούσιο θάνατο του μωρού της, ήταν ο ίδιος ο ταξιδευτής στο πλοίο.

Ο Βιζυηνός, άρρωστος αλλά ιδιαίτερα χαρισματικός, ξαναζωντάνεψε μέσα από την   ενεργητικότητα, την εμπειρία της μεγάλης ηθοποιού, που με την κυματιστή φωνή της παρέδωσε μαθήματα μοναδικά, ποιώντας ήθος.

Η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου απόλυτα ταιριαστή με το έργο.

Αξίζει να δουν  όλοι-ανεξάρτητα από ηλικία-τη παράσταση που θα την χαράξουν έντονα στη μνήμη τους για πάντα.-

γράφει ο Βαγγέλης Ραφτόπουλος