Ο φεγγίτης

Written by

Ο φεγγίτης κριτική από τον Βαγγέλη Ραφτόπουλο


Τη πολυαναμενόμενη παράσταση του βραβευθέντος Άγγλου θεατρικού συγγραφέα Ντέηβιντ Χέαρ απολαύσαμε στο κινηματοθέατρο Κολοσσαίον της Θεσσαλονίκης, μια παράσταση έντονων διαξιφισμών, προσωπικών αντιπαραθέσεων και υποστήριξης με μανία του δικαίου, που ο καθένας από τους δύο πρωταγωνιστές επέμενε ότι είχε.


Στη παράσταση που σκηνοθέτησε ο χαρισματικός Κώστας Μαρκουλάκης, τους κύριους ρόλους ερμηνεύουν ο Δημήτρης Καταληφός-ως Τομ, μεσήλικας επιτυχημένος επιχειρηματίας- και η Λουκία Μιχαλοπούλου-ως η δασκάλα Κύρα και πρώην ερωμένη του Τομ-.
Επίσης παίζει ο Μιχάλης Πανάδης-ως Εντουαρντ, γιος του Τομ-.


Πίσω από τις διαφορετικές πολιτικές , ιδεολογικές και ιδεαλιστικές θέσεις του πρώην παράνομου ζευγαριού, κρύβεται με μεγάλη επιμέλεια η έννοια και ο ορισμός της λέξης ευτυχία.


Είναι τελικά η ευτυχία ο βαθύτερος σκοπός της ζωής, πως αυτή ορίζεται, τι περιέχει και τι συμπεριλαμβάνει, η αγάπη είναι μέρος της ευτυχίας η όχι;
Ο Τομ επιστρέφει τρία χρόνια μετά από τη διακοπή της εξωσυζυγικής σχέσης του με την Κύρα και ένα χρόνο μετά τον θάνατο της γυναίκας του στο σπίτι της πρώτης, προφανώς για να αποκαταστήσει τη σχέση μαζί της,
Η συνάντησή τους όμως προσδιορίζεται από τη διαπίστωση χαωδών διαφορών ,που με τη πάροδο του χρόνου γίνονται ολονέν και πιο χαοτικές.
Τα δίπολα ευτυχία-δυστυχία, πλούτος-φτώχεια ,αυτοεκτίμηση-υποτίμηση, κομπασμός-σεμνότητα, καπιταλιστής-ανθρώπινος, είναι αφ΄εαυτών ικανά να δυναμιτίσουν την όποια προσπάθεια γινόταν για επανασύνδεση.
Ο πλούσιος επιχειρηματίας και η φτωχή δασκάλα, ήταν σχεδόν ανέφικτο-παρά την αγάπη που έτρεφε ο ένας για τον άλλο- να ξανακολλήσουν το ραγισμένο γυαλί της σχέσης τους.


Ο φεγγίτης, έργο, με αυξανόμενη ένταση, παρά τη δραματική του χροιά, είχε χιούμορ και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών που το χειροκρότησαν θερμά.
Ο Μαρκουλάκης έδωσε ζωντάνια σε ένα καλογραμμένο κείμενο, καθοδήγησε υπέροχα δύο από τους καλλίτερους ηθοποιούς που διαθέτουμε και παρέδωσε ένα αποτέλεσμα εξαιρετικά άρτιο.
Ο Καταληφός διέτρεξε τον κυνικό ρόλο του, ελέγχοντας άλλοτε πλήρως τις αντιδράσεις του και άλλοτε παρασυρόμενος από τον εκνευρισμό του, πρόσθεσε δε άλλη μία αριστουργηματική εμφάνιση στη μεγάλη σειρά των επιτυχιών του.
Η Μιχαλοπούλου απέδειξε ότι είναι μία από τις καλύτερες νέες ηθοποιούς, δέχθηκε ένα ρόλο της γυναίκας που αποδέχεται τη μοίρα της, συμβιώνει μαζί της και φοβάται την υπέρβαση.
Τέλος, ο Πανάδης συμπλήρωσε επάξια την ομάδα των ηθοποιών, ερμηνεύοντας τον γιο του Τομ και κάνοντας συντροφιά στη Κύρα.-

cityculture.gr/ Ο φεγγίτης | κριτική παράστασης / Βαγγέλης Ραφτόπουλος