Ο κήπος, Θέατρο Αμαλία – κριτική παράστασης

Written by

Η έναρξη των παραστάσεων στο ανακαινισμένο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ συνέπεσε με το έργο του Καναδού συγγραφέα και ηθοποιού Bruce Gooch, ιδρυτικού μέλους του θεάτρου NEW FANGLED STAGE.

Ο κήπος-σε μετάφραση της πρωταγωνίστριας Κάτιας Σπερελάκη και σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά- είναι έργο ανατροπών, φιλονικιών, αμφισβητήσεων, αλλά και αφοσίωσης, αγάπης, βελτίωσης των εαυτών, διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων.

Ο Μπάρι Κάρλσον, βετεράνος του πολέμου στο Βιετνάμ και οικοδόμος, ζει στο σπίτι του απομονωμένος και αλκοολικός, τραυματισμένος και ανήμπορος.

Η ζωή του συνταράσσεται, όταν εισβάλλει η Λουίζ, ποιήτρια και  επαγγελματίας στο Βοήθεια στο σπίτι, για να τον συνδράμει στην αποκατάσταση της υγείας του.

Ο Μπάρι συμπεριφέρεται με αγένεια και βαρβαρότητα, της μιλά άσχημα και την εκδιώκει, με την Λουίζ να αντιδρά κόσμια και να απομακρύνεται.

Κάτια Σπερελάκη – Στέλιος Μάϊνας

Μετανοιωμένος ο άντρας για τη συμπεριφορά του, επιδιώκει να βελτιωθεί σαν άνθρωπος και με τη καθοδήγηση της Λουίζ , προσπαθεί να το πετύχει.

Τη παρακολουθεί, μαθαίνει τα ποιήματά της, τη συναντά στο πάρκο και παρά τις αντιρρήσεις της, τη συγκινεί με τα λουλούδια που της προσφέρει και τα ποιήματα που της απαγγέλλει.

Τα πράγματα αλλάζουν άρδην, η Λουίζ παθαίνει εγκεφαλικό, νοσηλεύεται σε νοσοκομείο και ο Μπάρι της συμπαραστέκεται με αγάπη και στοργή, την ακολουθεί δε και στο σπίτι της, όπου προσπαθεί να τη βοηθήσει στη θεραπεία της από αμνησία.

Η παράσταση, ολοκληρωμένη στις λεπτομέρειες, όξυνε τα πνεύματα, αλλά και επέδειξε τρυφερότητα, αγάπη, αναδεικνύοντας τις εκπλήξεις της ζωής, ευχάριστες και δυσάρεστες.

Ο πρωταγωνιστής μεταβάλλεται από ασθενής σε θεράποντα και η Λουίζ ασθενεί ξαφνικά , έχοντας ανάγκη από βοήθεια, που τη βρίσκει στο πρόσωπο του αναιδούς, αλλά και πρόθυμου να τη βοηθήσει Μπάρι.

Παρά τα εμπόδια, τις δυσκολίες και τη διαφορετικότητα των χαρακτήρων, η προσπάθεια που καταβάλλουν για σύγκλιση, είναι μεγάλη.

Ο Στέλιος Μάινας διήνυσε με ακρίβεια και ευχέρεια τις μεταπτώσεις του ρόλου, επιδεικνύοντας το ταλέντο του.

Η Κάτια Σπερελάκη, έπαιξε το ρόλο της με τιμιότητα και αξιοπρέπεια, ήταν καλή τόσο στο λόγο, όσο και στη γλώσσα του σώματος.

Κάτια Σπερελάκη – Στέλιος Μάϊνας

Ο Δημήτρης Μυλωνάς ακολούθησε τη τεχνοτροπία του συγγραφέα και καθοδήγησε σωστά τους δύο ηθοποιούς, ώστε η παράσταση να ολοκληρωθεί και να παρουσιάσει τα έντονα χαρακτηριστικά της, τον κήπο της αισιοδοξίας, το επώδυνο της ασθένειας και την αγάπη, το πιο ωραίο και αποδεκτό  συναίσθημα.

Ταυτότητα παράστασης : Ο κήπος

Στιγμιότυπα παράστασης : Ο κήπος, Στέλιος Μάϊνας, Κάτια Σπερελάκη