Προδοσία του Χάρολντ Πίντερ *κριτική

Written by

Ο Βελγικός θίασος STAN, ανάμεσα στα πολύ ενδιαφέροντα θεατρικά έργα που έχει ανεβάσει στα γαλλικά και στα φλαμανδικά, κυρίαρχη θέση έχει η προδοσία του Χάρολντ Πίντερ, ένα έργο διαπροσωπικών σχέσεων, γεμάτων από αλήθειες και ψέμματα, υποκρισίες και απολαύσεις,προδοσίες και απάτες.
Η γαλλική εκδοχή της παράστασης επιμελημένη από τον ERIC KAHANE, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία των JOLENTE DE KEERSMAEKER, ROBBY CLEIREN, FRANK VERCRUYSSEN, παρουσιάσθηκε στο Κ.Θ.Β.Ε, στα πλαίσια των ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ και αποτέλεσε ένα πολύ καλό πόλο έλξης των συμπολιτών μας που το κατέκλυσαν, απόλαυσαν ένα έργο υψηλής σκηνοθετικής τεχνικής και ερμηνείας, αν και το έργο του ΠΙΝΤΕΡ δεν είναι από τα πιο συγκλονιστικά του.
Ο κίνδυνος δημιουργίας εξωσυζυγικών σχέσεων, όταν δύο ζευγάρια έχουν στενές φιλικές σχέσεις, είναι πάντοτε ορατός και το διακύβευμα είναι μέγιστο.
Ο φόβος, η αγωνία, η ένταση που το παράνομο ζευγάρι βιώνει ασφαλώς είναι μεγαλύτερης ισχύος από τη στιγμιαία ηδονή, τον απολαυστικό χρόνο που έχει στη διάθεσή του, την αναμονή στο τηλέφωνο για ένα μήνυμα, για μία κοσμική συνάντηση.
Η Εμμα, ο Ρόμπερτ και ο Τζέρρυ, σε ένα σκαληνό Ιψενικό τρίγωνο, με άνισες και διαφορετικές προσδοκίες, καλύπτουν τη διάρκεια του έργου, μέσα από αλήθειες και ψεύδη, με τη πρώτη να μοιράζεται το κορμί της , να ακροβατεί μεταξύ δύο ατόμων,τον εραστή να έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στη σχέση αυτή και το σύζυγο να διατηρεί τη ψυχραιμία του, αν και γνωρίζει από τις πρώτες μέρες τη παράνομη σχέση της γυναίκας του.
Η σκηνοθεσία ήταν άριστη, το ίδιο και η ερμηνεία σε ένα μάλλον υποτονικό και επίπεδο έργο, ένα έργο χωρίς εντάσεις και εκνευρισμούς, με μια αντιμετώπιση των πρωταγωνιστών στη δύσκολη αυτή κατάσταση μάλλον αδιάφορη.-