Σουλεϊμάρκ ο Μεγαλοπρεπής με τον Μάρκο Σεφερλή στο Ράδιο Σίτυ – κριτική θεάτρου

Written by

Στο επιβλητικό Ράδιο Σίτυ της Θεσσαλονίκης κατέφθασε ο θίασος του ταλαντούχου Μάρκου Σεφερλή για μια σειρά παραστάσεων της μουσικής κωμωδίας ΣΟΥΛΕΪΜΑΡΚ Ο ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ, μετά από ένα άκρως πετυχημένο καλοκαίρι στο Δελφινάριο του Πειραιά και στην Κύπρο (παραγωγή της The art of comedy). Πρόκειται για μια τετράωρη (!!!…) διασκεδαστική μουσική κωμωδία, βασισμένη σε κείμενα (συμπράττει ο Στέλιος Παπαδόπουλος), στίχους, μουσική και σκηνοθεσία (!!!..) του συμπαθούς κωμικού, ο οποίος δίνει ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμών σε πολλά επίπεδα (κίνηση-γκαγκς-χορό-τραγούδι) και σε όλους σχεδόν τους ρόλους που παίζει. Αναρωτιόμαστε αν υπάρχει άλλος έλληνας κωμικός που να συνδυάζει όλες τις υποκριτικές, αυτοσχεδιαστικές και χορευτικές ικανότητες του Μάρκου. Μάλλον όχι ! Είναι πανέτοιμος ανά πάσα στιγμή να απαντήσει σε κάθε ατάκα όλων των θεατών, και απαντά κάθε φορά με μεγάλη επιτυχία, προκαλώντας ακόμη περισσότερο γέλιο. Συχνά απαντά όχι με λόγια, αλλά με γκριμάτσες και χειρονομίες, που είναι πολύ πιο εύγλωττες από οποιαδήποτε κουβέντα, κι αυτό τον κατατάσσει στους πολύ μεγάλους κωμικούς μας ! Πηγαίνετε να τον απολαύσετε ως …. τσιρλίντερ και θα καταλάβετε γιατί μιλάμε έτσι γι’ αυτόν.

Και τι δεν κάνει ο δαιμόνιος αυτός τύπος ! Διαδοχικά ντύνεται σουλτάνος – μωρό – έγκυος – νάνος – γκέι μπασκεμπολίστας – καφετζής – στρίπερ και πόσα άλλα !… Σε κάθε νούμερο αποδεικνύει το μεγάλο του ταλέντο, αυτό που καλλιέργησε με επιμονή χρόνια τώρα σε κάθε σκηνή ή τηλεοπτικό πλατό ! Όχι δεν είναι ο Σεφερλής των τηλεοπτικών του εμφανίσεων και όσοι τον θυμούνται ως τέτοιο, καλό θα ήταν να πάνε να τον απολαύσουν αλλά και να αλλάξουν γνώμη γι’ αυτόν…

Λίγα τα αρνητικά, τόσα που δεν μειώνουν την μεγάλη αξία του θεάματος ! Αρχικά πολύ μεγάλο το διάλειμμα –παρά την ανακοίνωση ότι θα διαρκέσει μόλις 10 λεπτά.

Διαρκεί περίπου μισή ώρα και θα ήταν προτιμότερο να το λένε από τα μεγάφωνα μόλις τελειώνει το πρώτο μέρος : «διάρκεια διαλείμματος 30 λεπτά».

Αναρωτιόμαστε αν η μεγάλη διάρκεια της παράστασης ευνοεί όσους έρχονται από μακριά και την άλλη ημέρα το πρωί εργάζονται ! Πόσοι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα ερχόταν αν ήξεραν ότι θα μείνουν στο θέατρο περίπου 4 ώρες, έστω κι αν γνώριζαν πως το γέλιο είναι εξασφαλισμένο για όλο αυτό το διάστημα ; Πολλά επαναληπτικά γκαγκς (πχ. η επαναλαμβανόμενη τυράννια της εγκύου στον άντρα της, τα κατεβάσματα της ιδίας στην πλατεία για την …αγάπη σε ένα συγκεκριμένο θεατή) θα μπορούσαν να αποφευχθούν προκειμένου να μειωθεί έστω και κατά μισή ώρα η μεγάλη διάρκεια της παράστασης.

Αναρωτιόμαστε επίσης αν ο συμπαθέστατος Μάρκος επιλέγει την μεγάλη διάρκεια για να μας ανταποδώσει την αξία του εισιτηρίου. Αν το κάνει, να ξέρει πως εμείς θα πληρώναμε και μεγαλύτερο εισιτήριο για …. μικρότερη διάρκεια. Ακόμη και η παρουσίαση των ηθοποιών από τον ίδιο στο τέλος της παράστασης είναι μεγάλη, απορούμε που βρίσκουν το κουράγιο όλοι τους για ένα επιπλέον εικοσάλεπτο «ορθοστατικό» γέλιο, μετά από ένα τετράωρο θεατρικό μαραθώνιο.

Είναι τόσο μεγάλη η δύναμη και η ευχέρεια του Μάρκου να αυτοσχεδιάζει, ώστε εφευρίσκει συχνά ατάκες και κινήσεις για πρώτη φορά επί σκηνής, και αυτό αιφνιδιάζει τους υπόλοιπους ηθοποιούς, οι οποίοι ξεσπούν σε ασταμάτητα γέλια, στην μέση του κειμένου τους !… Και αν υπάρχει ένας λόγος που κατατάσσει αυτό το θέαμα στα πολύ έξυπνα είναι εκείνη η σκηνή  -λες και βγήκε από ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν- με τα ψωμάκια που ο Μάρκος ως καφετζής τα πιάνει στον αέρα και τα ξαναβάζει διαρκώς στη θέση τους !

Το βασικό σκηνικό της Δέσποινας Βολίδη δεν αλλάζει καθόλου (γιατί άραγε 😉 αλλάζουν όμως πολύ εύστοχα τα επί μέρους αξεσουάρ και έπιπλα σε κάθε νούμερο, σε ορισμένες περιπτώσεις πολύ γρήγορα μάλιστα, δίνοντας πολύ καλό ρυθμό στην όλη σκηνοθεσία !

Τα χορευτικά του Αλέξανδρου Κουζίτσκιν πολύ έξυπνα και καθόλου κλισέ ! Οι κοπέλες του χορού (δεν βρήκαμε τα ονόματά τους στο  Ιντερνετ) και οι δυο χορευτές (εκ των οποίων ο ένας ο προαναφερθείς Αλέξανδρος) κινούνται με άνεση και ευλυγισία ανάμεσα στα νούμερα, χαρίζοντας σε εμάς ένα πολύ καλό συνολικό θέαμα, και στους υπόλοιπους ηθοποιούς την ευχέρεια να ξεκουραστούν ή να αλλάξουν κοστούμια (και πολυάριθμες περούκες, όλα της Σύλιας Δεμίρη).

Οι ηθοποιοί Γιάννης Καπετάνιος, Θοδωρής Ρωμανίδης, Αρετή Ζαχαριάδου, Στέλιος Κρητικός, Μάκης Πατέλης, Ζώζα Μεταξά, Γιώτα Ευσταθίου, Γιώργος Κοντογιαννίδης, Λίλιαν Αρχοντή, παίζουν με μέτρο, αυτοσαρκασμό και σωστό ρυθμό τους τρεις, τουλάχιστον, ρόλους τους ο καθένας, αφήνοντας τη «μερίδα του λέοντος» δικαιωματικά στο Μάρκο.

Αν επιθυμείτε γνήσιο, καθαρόαιμο, λαϊκό γέλιο, βγαλμένο κατ’ ευθείαν από τις αρχές της Κομμέντια ντελ’ Αρτε, σπεύσατε στο Ράδιο Σίτυ…