“Το ανάκτορο στην Άνω Τούμπα”, κριτική παράστασης

Written by

Οι τρεις συντελεστές της παράστασης «το αρχοντικό στην άνω τούμπα» -ο συγγραφέας Παναγιώτης Μέντης, η σκηνοθέτιδα Αγγελική Ξένου και η ηθοποιός Ελένη Γερασιμίδου- δεν ήταν σε καλή φόρμα, με αποτέλεσμα το σαρανταπεντάλεπτο  θέαμα να μην ανταποκρίνεται ούτε στις προσδοκίες των θεατών, ούτε στην ακριβή τιμή του εισιτηρίου.

Ο συγγραφέας μας έχει συνηθίσει σε μια πολύ ποιοτική γραφή, αλλά στο τελευταίο έργο διακρίναμε προχειρότητα, χιλιοειπωμένα πράγματα, επαναλαμβανόμενες λέξεις, η σκηνοθέτιδα οδήγησε τη συμπαθή ηθοποιό σε άσκοπες πάνε-έλα κινήσεις, άλλοτε με πλεκτό, άλλοτε με καφέ, άλλοτε με γυαλιστικά των φίκων.

Το στόρι γνωστό και συνηθισμένο, μέλη της ελληνικής οικογένειας στη Γερμανία για εργασία, οι υπόλοιποι στην Ελλάδα, στο αρχοντικό της άνω Τούμπας, αρχοντικό σε ρέμα με σκουπίδια άφθονα, ζώα και πουλιά τριγύρω.

Η Αγάπη-το όνομα της Γερασιμίδου- ανεκτική στις σεξουαλικές  ορέξεις του συζύγου- δέχεται μόνο το κέρατο που της φορά ο σύζυγος με Γερμανίδες, αλλά του βάζει όρο να μην την απατά με Ελληνίδες, ένα όρο πρωτότυπο και σπάνιο.

Ο σύζυγος πετυχημένος κορνιζάς στο Μόναχο, η κόρη ενσωματωμένη στα γερμανικά δεδομένα, ο γιος, μετά από μια αποτυχημένη παραμονή στο αρχοντικό, βρίσκει διέξοδο στη γερμανική τηλεόραση

Μόνη η Αγάπη στο αρχοντικό, το εγκαταλείπει, αφού δεν μπορεί να προσαρμοσθεί και το σπίτι, κτισμένο με πολύ κόπο και αίμα, καταρρέει.

Το λαϊκό τραγούδι που αναφέρει στην Ελλάδα ξένος, στα ξένα ξένος, έχει μεγάλη εφαρμογή στους ήρωές  μας, κατάσταση που έζησαν οι προηγούμενες γενιές, μη μπορώντας να ενσωματωθούν πουθενά

Η παράσταση δεν ευτύχησε να ευχαριστήσει τους θεατές, δεν διέθετε το στοιχείο της έκπληξης, η ηθοποιός δεν κατάφερε να φτάσει σε υψηλά ερμηνευτικά επίπεδα- δεν θύμισε την ηρωίδα των Μήτσων- και το αποτέλεσμα δυστυχώς ήταν πενιχρό.

Ας ελπίσουμε ότι η Γερασιμίδου θα επανέλθει σε υψηλό ερμηνευτικό επίπεδο, γιατί και η ερμηνεία της στα σκουπίδια δεν ενθουσίασε.

Ταυτότητα της παράστασης “Το ανάκτορο στην Άνω Τούμπα”
Συγγραφέας : Παναγιώτης Μεντής
Σκηνοθεσία : Αγγελική Ξένου
Ηθοποιός : Ελένη Γερασιμίδου