Το κτήμα, του Λάκη Λαζόπουλου – κριτική

Written by

Ήταν μια εσωτερική ανάγκη-ίσως και επιθυμία- να βρεθώ στη Λάρισα και να παρακολουθήσω την παράσταση του Θεσσαλικού θεάτρου, Το κτήμα, στη πόλη του.
Η χαρά ήταν μεγάλη όταν κατάφερα, με τη φιλόξενη συμπεριφορά των ανθρώπων του θεάτρου, να μεταβώ στον μύλο του Παππά.  Είναι ένα μουσείο πολιτιστικής κληρονομιάς για τη Λάρισα, που λειτούργησε από το 1893 έως το 1983 και στεγάζει το θέατρο.

Το Κτήμα του Λάκη Λαζόπουλου σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου

Και μόνο τα ονόματα του συγγραφέα Λάκη Λαζόπουλου και του Κώστα Τσιάνου ήταν αρκετά να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των κατοίκων της Λάρισας και των γειτονικών πόλεων.  Πόσο μάλλον όταν σε αυτά προστίθεται και μια πλειάδα ικανών ηθοποιών και η ενεργητική συμμετοχή των θεατών.
Ο Λάκης Λαζόπουλος στηριζόμενος στο υπέροχο ΛαρισαΊκό γλωσικό ιδίωμα, έγραψε ένα υπέροχο σενάριο, χρησιμοποιώντας τοπωνύμια, γνωστά στο κόσμο και ο Κώστας Τσιάνος σκηνοθέτησε ιδανικά και το αποτέλεσμα ήταν άρτιο.

Σε ένα χωριό της Λάρισας διαδραματίζεται η ιστορία. Ο πλούσιος αρχηγός της οικογένειας αφήνει την διαθήκη του. Αυτή άλλους ευνοεί και άλλους αδικεί από την οικογένειά του.
Η γνώση της ύπαρξης διαθήκης στα μέλη της οικογένειάς του είναι το σημείο τριβής ανάμεσά τους. Παράλληλα και η λαχτάρα όλων είναι να ευνοηθούν σε βάρος των υπολοίπων.
Ο Λαζόπουλος πολύ έξυπνα παρουσιάζει τα ελαττώματα όλων των συγγενών και την έλλειψη αναστολών τους στη διάπραξη εγκλημάτων.
Οι ανατροπές στην υπόθεση, το άφθονο χιούμορ, οι εξαιρετικές ερμηνείες ενθουσιάζουν τους θεατές που αυθόρμητα συμμετέχουν στη παράσταση.
Η εξέλιξη του έργου πολύ ενδιαφέρουσα και η τιμωρία όλων αναμενόμενη.
Στο καλόγουστο θεατρικό χώρο η παράσταση Το Κτήμα εντυπωσίασε και για τον υπογράφοντα ήταν μεγάλη η έκπληξη της τόσο ένθερμης συμμετοχής του κόσμου.


Ο πατέρας Νίκος Μαγδαληνός, ο κύριος συντελεστής της παράστασης κατάφερε να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις του ρόλου του.  Η μητέρα Αγγελική Λεμονή, άλλοτε κλαίουσα και άλλοτε διαπλεκόμενη ήταν πειστική.  Η κόρη Αλίκη Τσάκου στο ρόλο της εγκληματικής φιγούρας υπέροχη.  Οι Χρήστος Κορδέλας, Δημήτρης Όντος και Αστέρης Κρικώνης συμπλήρωσαν το σύνολο των ηθοποιών ιδανικά.
Το σκηνικό ήταν του Χρήστου Κοράκη και η η φροντίδα της παράστασης του Νίκου Γεωργάκη.
Τελειώνοντας, πρέπει να επισημάνω την εύστοχη γραφή του Λαζόπουλου και την ανατροπή που τόνισε για την εικόνα που έχουμε για τους αγνούς ανθρώπους της υπαίθρου.

cityculture.gr/ γράφει ο Βαγγέλης Ραφτόπουλος