Το σεξ αρχίζει στα σαράντα | κριτική παράστασης Βαγγέλης Ραφτόπουλος
Ο πολυγραφότατος και χαρισματικός Βασίλης Τσικάρας, μετά από τις επιτυχημένες παραστάσεις που έγραψε και σκηνοθέτησε, το sorry λάθος κρεββάτι, που βραβεύθηκε, το spaghetti αλά ΓΑΛΛΙΚΆ, το ψάρι στα χείλη, σουτζούκ λουκούμ, κωδικός σπασίμπα ντα, άδεια πιάτα, έχω θέμα, μια σφαίρα για τη ΤΖΈΗΝ, MADMIX, και τα κινηματογραφικά ‘εξοδος 1826 και πολιορκία, έγραψε το σεξ αρχίζει στα σαράντα, ένα έργο ποιότητας , με άφθονο χιούμορ και ανατροπές, που χαροποίησε και ενθουσίασε τους θεατές που γέμισαν το θέατρο μπουτίκ ΑΡΑΤΟΣ.
Το έργο με ένα θέμα που συγκινεί, συνταράσσει, προκαλεί, ένα θέμα πρωτεύον στη ζωή των ανθρώπων και όχι μόνο, είναι αναπόφευκτο να ενδιαφέρει και πολύ περισσότερο να ευχαριστεί τους θεατές.
Ο Βασίλης Τσικάρας, πολύ έξυπνα διαχειρίσθηκε ένα τόσο σοβαρό και υπαρκτό θέμα και πρόβλημα μαζί, αφήνοντας φυσικά τη λύση τους στις διαπροσωπικές σχέσεις και αποφάσεις.
Ίσως είναι παρήγορο το γεγονός ότι σύμφωνα με το τίτλο το σεξ αρχίζει στα σαράντα , ενώ φυσικά και σεξουαλικά κάπου σε αυτή την ηλικία αρχίζει σταδιακά η μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας.
Τα δύο ζευγάρια του έργου, έχοντας μία ανιαρή σεξουαλική ζωή, χωρίς επικοινωνία και προσδιορισμό των αναγκών και επιθυμιών τους, περιορίζονται σε ατομικές διαπιστώσεις και τρόπους ζωής.
Το πρόβλημα εντείνεται όταν στο ζευγάρι Τζακ-Λώρας, η τελευταία στα γενέθλια των σαράντα ετών της, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον άνδρα της, γιατί αυτός κρύβει τα προβλήματα της σχέσης κάτω από το αγαπημένο του χαλί, πιστεύοντας ότι όλα τα θέματα της σχέσης του είναι λυμένα.
Στο δεύτερο ζευγάρι ο Ρόμπερτ ζει μια δεύτερη ζωή, έχοντας μια παράλληλη σχέση με μπαρ γούμαν.
Ο μπαμπάς του Τζακ που ζει μαζί τους, έχοντας μια άνοια, διακρίνεται τόσο για τις ατάκες του-μπαινοβγαίνει στα δωμάτια χαρίζοντας άφθονο γέλιο-όσο και για το βρετανικό ύφος του.
Στην γνωστοποίηση της Λώρας στο Τζακ ότι θέλει να χωρίσουν, ο δεύτερος αποφασίζει να επιδοθεί σε παθιασμένο σεξ με τη γυναίκα του, με τη διαφορά όμως ότι ομολογεί τη περιπέτεια που είχε με χορεύτρια φλαμέγκο στο ταξίδι του μέλιτος στην Ισπανία.
Το πράγμα βαρύνει τα σύννεφα που υπάρχουν και η κατάσταση γίνεται αφόρητη όταν ο Τζακ ανακοινώνει στο πάρτυ επετείου του γάμου του τις σεξουαλικές επιδόσεις του , όντας μεθυσμένος.
Ο συγγραφέας πιάνει ιδανικά τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προτεραιότητες των ζευγαριών, επισημαίνει το έλλειμμα στη σεξουαλική τους ζωή, αναφέρεται στις ανάγκες επιβίωσής τους και δείχνει με το δάκτυλο την απουσία επικοινωνίας.
Ασφαλώς, η εσωστρέφεια είναι δημιουργός και γενεσιουργός αιτία πολλών δεινών στις σχέσεις, αλλά η αποκάλυψη της αλήθειας που βιώνει το κάθε ζευγάρι είναι πρωταρχική υποχρέωση.
Η δίωρη παράσταση με αρχή, μέση και τέλος, πέραν του ψυχαγωγικού χαρακτήρα της, καθοδηγεί και εκπαιδεύει, όπως και επισημαίνει τα ζέοντα προβλήματα της σύγχρονής εποχής, όπου η έλλειψη χρόνου, η πίεση από οικονομικά και κοινωνικά θέματα, στερεί τα ζευγάρια από το σεξ, που θα ήταν ικανό να τα ισορροπήσει και να τα γεμίσει με ψυχική ευφορία.
Ο Τσικάρας διέπρεψε στο τριπλό ρόλο του-σκηνοθέτης, σεναριογράφος, Τζακ-. Συνεπικουρούμενος από ένα εξαίρετο Στέργιο Κωνστατζίκη στο ρόλο του πατέρα του.
Όλοι όμως οι ηθοποιοί –Σταύρος Δουκουζγιάννης, Σοφία Αιβάζογλου, Μαρία Βλάχου, Κωνσταντίνα Μυλωνά- συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία της παράστασης.
cityculture.gr/ Το σεξ αρχίζει στα σαράντα | κριτική παράστασης / Βαγγέλης Ραφτόπουλος