Ο Βαφτιστικός της κυρίας, 2η κριτική παράστασης

Written by

Στο κινηματοθέατρο Αριστοτέλειο απολαύσαμε μία διασκεδαστική παράσταση, τον Βαπτιστικό της κυρίας, σε κείμενο των Μορίς Ένεκεν, Πιερ Βέμπερ, Χένρι ντε Γκορς, σκηνοθεσία και διασκευή του Χάρη Ρώμα, μια παράσταση που κρατήθηκε η βασική φόρμα, αλλά εξελληνίσθηκε και προσαρμόσθηκε στην εποχή, τα ήθη και έθιμα της εποχής, την υποκρισία της κοινωνίας και τους χαρακτήρες των ηρώων.

Ο Ρώμας κατάφερε να διασκευάσει, να σκηνοθετήσει, να ερμηνεύσει και να χαρίσει άφθονο χιούμορ μέσω των ηρώων του στους πολυπληθείς θεατές που κατέκλυσαν το Αριστοτέλειο.

Στη διάρκεια των βαλκανικών πολέμων διαδραματίζονται τα γεγονότα σε μια οικογένεια, όπου ο σύζυγος –Σωτήρης Καλυβάτσης- δειλός και πονηρός, αποφεύγει να πολεμήσει για λόγους υγείας και επιδίδεται σε εξωσυζυγικές δραστηριότητες , που γίνονται γνωστές στη συμβία του, με τη τελευταία να θέλει να τον εκδικηθεί με τον ίδιο τρόπο.

Ο ξεχασμένος βαπτιστικός της συζύγου, πολεμιστής στο μέτωπο- αλληλογραφεί με τη νονά του, από φωτογραφία της οποίας εντυπωσιάζεται συνάδελφός του, που με το όνομα του βαπτιστικού εμφανίζεται στο σπίτι του ζευγαριού και αρχίζει να ερωτοτροπεί με τη νονά του συστρατιώτη του.

Τα πράγματα περιπλέκονται όταν εμφανίζεται η κόρη της νταντάς της συζύγου-Κατερίνα Τσάβαλου- με χαρακτηριστική Πατρινή προφορά, που συμπτωματικά είναι και σύζυγος του ερωτιδέα στρατιώτη.

Οι ανατροπές είναι συνεχείς, οι ρόλοι εναλλάσσονται, η υπηρέτρια –Εύη Καλιούλη-παίρνει άδεια για να συνευρεθεί με τον στρατιώτη φίλο της, που όμως προς μεγάλη δυστυχία της, ο άντρας έχει τραυματισθεί στο επίμαχο σημείο.

Ο νομιζόμενος βαπτιστικός -Όθων Μεταξάς- προσπαθεί να παραπλανήσει τη σύζυγό του, ορκιζόμενος ότι είναι ο πραγματικός βαπτιστικός, ο συνταγματάρχης θείος της συζύγου -Χάρης Ρώμας- που επισκέπτεται το σπίτι της ανεψιάς του, συναντά τη σύζυγο του βαπτιστικού στο τραίνο, τη ξαναβλέπει στο σπίτι-έδρα όλων των παρεξηγήσεων, χιουμοριστικών στιγμιοτύπων, και τη φλερτάρει.

Στο σπίτι καλείται και Πατρινός αρχιτέκτων-Βαγγέλης Δουκουτσέλης- που θα σχεδιάσει το πάρκινγκ στο αίθριο.

Η εμφάνιση των προσώπων κλείνει με τη παρουσία του πραγματικού και καχεκτικού βαπτιστικού –Αντώνης Καλομοιράκης- οι εκπλήξεις συνεχίζονται, αλλά στο τέλος αποκαθίστανται οι σχέσεις, αφού γίνονται αμοιβαίες συγχωρήσεις και υποχωρήσεις.

Η σκηνοθεσία του Χάρη Ρώμα ανατρεπτική, εξώθησε τις καταστάσεις στα άκρα, καθοδήγησε τους ηθοποιούς άριστα και η παράσταση με κύριο άξονα την ισορροπία σε ερμηνείες ενθουσίασε.

Οι ηθοποιοί-με προεξάρχοντα τον απολαυστικό Σωτήρη Καλυβάτση- συνέθεσαν ένα αξιόλογο σύνολο, που διήνυσε αρμονικά όλο το έργο.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ –Ο ΒΑΠΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ-

Σκηνοθεσία-Διασκευή   Χάρης Ρώμα

Ηθοποιοί
Σωτήρης Καλυβάτσης- σύζυγος
Θεοφανία Παπαθωμά-νονά
Όθων Μεταξάς-βαπτιστικός
Βαγγέλης Δουκουτσέλης-αρχιτέκτων
Κατερίνα Τσάβαλου-Πατρινή κόρη της νταντάς της νονάς
Εύη Κολιούλη-υπηρέτρια
Χάρης Ρώμας-συνταγματάρχης
Αντώνης Καλομοιράκης-πραγματικός βαπτιστικός
Σκηνικά-κοστούμια-Λαμπρινή Καρδαρά