Μια πανέξυπνη επιχειρηματική κίνηση είναι το ανέβασμα του “Πουπουλένιου” από τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Πρόκειται για μια παράσταση που είχε εξαρχής τα φόντα για να γίνει sold out. Πρωταγωνιστές γνωστοί στο ευρύ κοινό, με το λιγότερο επίφαση ποιότητας και εμφανίσιμοι (γεγονός που φέρνει κόσμο στο θέατρο όπως έχει αποδειχτεί και σ άλλες περιπτώσεις πχ.”Μόνος με τον
Το έργο του Παύλου Μάτεσι “Εξορία” παρουσίασε η θεατρική ομάδα ΟΥΚ ΝΟΥΚ την Μ.Δευτέρα και Μ.Τρίτη στο θέατρο Άνετον, κλείνοντας έτσι το φεστιβάλ “Ανοιχτή Σκηνή – Θεατρικές Φωνές της Πόλης” που διοργάνωσε γι’ ακόμη μια χρονιά ο δήμος Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της παράστασης, πρόκειται για μια σύγχρονη τραγωδία που περιγράφει τη ζωή
“Λίκνο” είναι η παιδική κούνια, αλλά και μεταφορικά, ο τόπος γέννησης ενός επιτεύγματος ή ενός νεωτερισμού. “Λίκνο” είναι κι η ονομασία της παράστασης/περφόρμανς που παρουσίασαν στις 3 και 4 Απριλίου η θεατρική ομάδα Theatre Reactor στον χώρο του Blackbox. Πώς άραγε να προέκυψε ο τίτλος αυτός; ΄Ισως από την φράση: “Κόψε τα βυζιά σου και
Μεγάλη εμπορική αλλά και καλλιτεχνική επιτυχία της χρονιάς φαίνεται να είναι η παράσταση “Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο” που παρουσιάζεται στο χώρο του BlackBox, έναν χώρο πέρα για πέρα ταιριαστό με το εγχείρημα αυτό καθώς, όπως έχει ήδη αναφερθεί, επιτρέπει τις μεταμορφώσεις και τις μεταπλάσεις περισσότερο από κάθε άλλο θεατρικό χώρο της πόλης. Η διασκευή
Με αφορμή την παράσταση “Εξορία” που παρουσιάζει η θεατρική ομάδα “Ουκ νουκ” , στα πλαίσια του φεστιβάλ “Ανοιχτή Σκηνή – Φωνές της πόλης”, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την ομάδα για την παράσταση, τον συγγραφέα του έργου Παύλου Μάτεσι αλλά και για τα θεατρικά πράγματα της πόλης. 1.Τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην παράσταση ΕΞΟΡΙΑ; Δύο σύντροφοι
Τον “Ορέστη” του Ευριπίδη σε μετάφραση Γιάννη Τσαρούχη (σύμφωνα πάντα με το δελτίο τύπου) παρουσιάζει η Εταιρεία Θεάτρου Χώρος στο θέατρο Αυλαία σε σκηνοθεσία του Σίμου Κακάλα. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη παράσταση, με ιδιαίτερους πειραματισμούς αλλά και ιδιαίτερα (για την δική μου αισθητική τουλάχιστον) προβλήματα. Αν και αρχικά ήμουν ενθουσιασμένη με την ιδέα μιας τραγωδίας
Ένα από τα πιο δυνατά θεατρικά χαρτιά της σεζόν, την παράσταση “Αυτοκρατορία (I Have your data)” παρακολουθήσαμε, λίγο πριν κατεβάσει αυλαία, στο Φουαγιέ του Κτιρίου 2 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα κείμενο του Γιώργου Βέλτσου, που παρουσιάστηκε υπό τη σκηνοθετική ματιά του Μιχαήλ Μαρμαρινού, αφού πρώτα δέχθηκε την δραματουργική επεξεργασία του ιδίου καθώς
Με τον εναλλακτικό τίτλο “Δον Ζουάν για κλάματα” δανεισμένο από την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία του Ντίμη Δαδήρα θα μπορούσε να συνεχίσει η παράσταση “Δον Ζουάν” του Κ.Θ.Β.Ε. που έκανε πρεμιέρα στις 6 Φεβρουαρίου στο Βασιλικό θέατρο, σε σκηνοθεσία του Δαμιανού Κωνσταντινίδη. Ο “Δον Ζουάν” γραμμένος το 1665 από τον Μολιέρο είναι ένα έργο κλασικό μεν,
Την πρεμιέρα της παράστασης “Αρτώ / Βαν Γκογκ Avec un pistolet” παρακολουθήσαμε στο θέατρο Blackbox. Η παράσταση αυτή έκανε ταυτόχρονη πρεμιέρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και τουλάχιστον στην πόλη μας την υποδέχτηκαν θερμά οι θεατρόφιλοι της πόλης. Η παράσταση βασίζεται στο δοκίμιο του Αντονέν Αρτώ “Βαν Γκογκ: Ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας” , γραμμένο το 1947
Το έργο του Ντούσαν Κοβάσεβιτς, “Ο Επαγγελματίας”, αποφάσισε να ανεβάσει η θεατρική ομάδα Enigma Theatre Group, στο θέατρο Σοφούλη. Πρόκειται για ένα έργο, γραμμένο το 1991, από τον γνωστό συγγραφέα και σεναριογράφο, το οποίο μας μεταφέρει στο Βελιγράδι λίγο μετά τον θάνατο του Στρατάρχη Τίτο. Αν και θεατρικά έργα Βαλκάνιων συγγραφέων σπάνια ανεβαίνουν στην πόλη
Τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην παράσταση “Βρώμικα κόλπα”;Ένα από τα τρία καλύτερα ψυχολογικά θρίλερ στον κόσμο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια παράσταση , που έφεραν οι ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ, σε μια πρωτότυπη εκδοχή , αφού η παίζεται σε ένα κλειστό δωμάτιο που φωτίζεται και γίνεταιο σταδιακά διάτρητο, που σχεδίασε η Δέσποινα Βολίδη, με μια
Τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην παράσταση “Leonardo’s Ring” ; Ένα δαχτυλίδι που φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, περνά μέσα απο τους αιώνες απο χέρι σε χέρι,ενώνει και χωρίζει ανθρώπους. Γίνεται το σύμβολο μιας ατέρμονης προσπάθειας να επικοινωνήσουν οι άνθρωποι. Το έργο μπερδεύει το παρόν με το παρελθόν. Μικρές διαφορετικές ιστορίες όπου το δαχτυλίδι περνά απο
Την πρεμιέρα της παράστασης “Crave” (” Λαχταρώ “) παρακολουθήσαμε την περασμένη Δευτέρα σε ένα κατάμεστο θέατρο Αυλαία. Το κοινό έσπευσε να παρακολουθήσει το αριστουργηματικό έργο της Βρετανίδας θεατρικής συγγραφέως Sarah Kane, η οποία στην ολιγόχρονη ζωή της κατάφερε όχι μόνο να ξεχωρίσει, αλλά να θεωρείται πια κλασική και ηγέτης του κινήματος “in yer face theatre”. Το
Μετά την επιτυχημένη μουσικοθεατρική παράσταση – αφιέρωμα στην επιθεώρηση “Θα σε πάρω να φύγουμε” , φέτος παρακολουθήσαμε την συνέχεια της ιστορικής αυτής αναδρομής στο είδος υπό τον τίτλο “Θα περάσει κι αυτό” στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η μουσική – κατά βάση – αναδρομή ξεκίνησε το 1967 και έφτασε (με τη χρήση πρωθύστερου) μέχρι και τις
Τη χρονιά που φεύγει το θέατρο για παιδιά στη Θεσσαλονίκη είχε την τύχη να συμπεριλάβει στους κόλπους του δύο εξαιρετικές παιδικές παραστάσεις σωματικού θεάτρου. Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι μια σύγχρονη οπτική πάνω στο θέατρο παράλληλα με μια σύγχρονη προσέγγιση του παιδικού κοινού, πέρα από κάθε διδακτισμό αλλά με γνώμονα το χιούμορ, την ψυχαγωγία και
Το κλασικό μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν “Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες” είναι η πρόταση του Κ.Θ.Β.Ε. για τα παιδιά τη φετινή χρονιά. Η παράσταση, που θα παρουσιαστεί σε συνέχειες μέσα στην ίδια σεζόν, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Τατιάνας Μύρκου. Λίγο πριν το β’ μέρος (που θα ξεκινήσει στις 18 Ιανουαρίου) παρακολουθήσαμε την παράσταση
Το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ “Δον Κιχώτης” που αναμετριέται και μεταπλάθει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, παρουσιάζει εδώ και λίγες ημέρες το Κ.Θ.Β.Ε. στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Λεοντάρη. Πρόκειται για ένα έργο γραμμένο το 1938, λίγο καιρό πριν τον θάνατο του συγγραφέα και εν μέσω της επικρατούσας
” Τα παπούτσια του Βαρύτονου” , μια επί σκηνής αφήγηση με δύο περφόρμερς, παρουσιάζεται αυτές τις μέρες και για λίγες μόνο παραστάσεις στο Blackbox. Πρόκειται για την σκηνική – αφηγηματική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Δημήτρη Μπασλάμ με πρωταγωνιστή τον βαρύτονο κύριο Χαρίτονο Φουξ, του οποίου η μανία με την τελειομανία ξεπερνάει κάθε όριο δημιουργώντας
Το έργο του Κρίστοφερ Ντουράνγκ “Μαζί με τ’ άπλυτα” αποφάσισε να ανεβάσει η νέα ομάδα της πόλης, η Push your Art theatre group στο θέατρο Αυλαία. Πρόκειται για ένα έργο όπου εμφανίζεται επί σκηνής κάθε καρυδιάς καρύδι. Δύο ανώριμοι γονείς, μια αυταρχική περίερφη νταντά, μια γυναίκα που της έφαγε ο πεινασμένος σκύλος το μωρό, δύο
Στον πάντα φιλόξενο χώρο του “Σχήμα Εκτός Άξονα” παρακολουθήσαμε ένα ιδιότυπο πρότζεκτ, τη σύζευξη δύο θεατρικών μονολόγων δύο ηρώων της αρχαίας τραγωδίας. Ο λόγος για την παράσταση “Μήδεια & Οιδίπους” . Όσον αφορά τη “Μήδεια”, επρόκειτο για μια συρραφή αποσπασμάτων του ομώνυμου έργου του Ευριπίδη. Την συρραφή των κειμένων και τη σκηνοθεσία επιμελήθηκε η
Το έργο του Θανάση Τριαρίδη “Μένγκελε” υπό τη σκηνοθετική σκοπιά του Κώστα Φιλίππογλου παρακολουθήσαμε στο θέατρο Αυλαία, όπου παρουσιάζεται μετά την περσινή του “απρόσμενη” (όπως δηλώνει το δελτίο τύπου) επιτυχία. Πρόκειται για ένα έργο που φέρνει στη σκηνή δύο συνηθισμένους ανθρώπους της σύγχρονης εποχής, οι οποίοι μετά από ένα πολύ ενδιαφέρον και διασκεδαστικότατο παιχνίδι ρόλων
Το ποίημα “Μήδεια” του Ζαν Ρενέ Λεμουάν αποφάσισαν να μας παρουσιάσουν επί σκηνής ο σκηνοθέτης Λευτέρης Γιοβανίδης και η ηθοποιός Δήμητρα Ματσούκα. Ένα ποίημα που ήδη από τον τίτλο θέλει να μας προκαταβάλλει για την μανία της Μήδειας, αν και επί σκηνής αυτή η μανία δεν ήταν και τόσο στιβαρή. Ξεκινώντας από το κείμενο αυτό
Την παράσταση “Μορφές από το έργο του Βιζυηνού” παρακολουθήσαμε την περασμένη Δευτέρα στο θέατρο Αυλαία. Πρόκειται για μια παράσταση που αφηγείται επί σκηνής, μέσα από την μοναδική ηθοποιό της παράστασης, την Άννα Κοκκίνου, τα διηγήματα του Γεώργιου Βιζυηνού “Το μόνον της ζωής του Ταξείδιον”, “Το αμάρτημα της μητρός μου”, “Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως”, “Αι Συνέπειαι
Με αφορμή την παράσταση τους για παιδιά και μεγάλους με τίτλο “ Η Ωραία Κοιμωμένη² ” , που θα φιλοξενείται για όλες τις Κυριακές του Νοεμβρίου στο Studio Vis Motrix, η ομάδα Hippo Theatre Group μίλησε στο thessaloniki-portal.gr για όλα εκείνα που κάνουν την παράσταση αυτή ξεχωριστή! Τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην παράσταση “
Το μεγάλο φετινό στοίχημα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος παρακολουθήσαμε την Κυριακή που μας πέρασε, και το οποίο δεν είναι άλλο από την ροκ όπερα Alexander the Great. Πολύ ντόρος έγινε ήδη από το καλοκαίρι για την παράσταση αυτή, που όταν είχε παιχτεί πέρσι ολότελα διαφορετική δεν είχε τύχει ανάλογης δημοσιότητας. Για κάτι τέτοιους
Μετά την εξαιρετική “ΦΟΥΤΟΥΡΙΑ” των Hippo Theatre Group, οι προσδοκίες μας για την παράσταση “Η Ωραία Κοιμωμένη²” , που παρουσίασαν στο θέατρο Όρα και θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν όλες τις Κυριακές του Νοεμβρίου στο Studio Vis Motrix, ήταν πολύ υψηλές. Σχεδόν είχαμε άγχος και φόβο μήπως απογοητευτούμε. Αλλά όχι. Το αντίθετο. Μετά και από αυτήν
Με αφορμή το ανέβασμα του πολυβραβευμένου έργου του Ulrich Hub “Στην Κιβωτό στις Οχτώ” από 1η Νοεμβρίου στο Θέατρο Ανατολή, συνομιλήσαμε με την σκηνοθέτη της παράστασης Μαργαρίτα Νασιούλα για την παράσταση και όχι μόνο. Τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην παράσταση “Στην κιβωτό στις οχτώ” ; Τρεις πιγκουίνοι, φίλοι, σε ένα παγωμένο τοπίο όπου
Μια εξαιρετική και κεφάτη παράσταση παρακολουθήσαμε από την ομάδα Hippo Theatre Group στο θέατρο Όρα, μια παράσταση που μας έκανε να θυμηθούμε τον ορισμό του Ισπανού Λόπε δε Βέγα για το θέατρο, σύμφωνα με τον οποίο “θέατρο είναι τρία σανίδια, δύο πρόσωπα, ένα πάθος”. Βέβαια, στην συγκεκριμένη περίπτωση τα πρόσωπα που συμμετέχουν στην παράσταση “ΦΟΥΤΟΥΡΙΑ”
Την πρεμιέρα της παράστασης με τον ευφάνταστο και ιντριγκαδόρικο τίτλο “Πατριδογνωσία ή Τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη” παρακολουθήσαμε στον νέο χώρο του Black Box. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου πρόκειται για μια πολιτική επιθεώρηση τσέπης με τον Γεράσιμο Γεννατά και δύο μουσικούς, τον Βασίλη Μπαμπούνη στην κιθάρα και το τραγούδι, και την Φυλένια Σπαχή
Για τρίτη χρονιά ανεβαίνει κάθε Δευτέρα και Τρίτη η παράσταση “Interview” στο θέατρο Αριστοτέλειον. Πρόκειται για μια κοινωνικοπολιτική μαύρη κωμωδία, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της παράστασης, όπου μία φωνή (εξουσία) έχει να αντιμετωπίσει τέσσερις υποψήφιους για δουλειά. Ή και το αντίστροφο. Οι υποψήφιοι αντιπροσωπεύουν τέσσερις κοινωνικές ομάδες, που πλήττονται δραματικά από τις σημερινές συνθήκες